Hirdetés
Hirdetés

Nagycsaládos autóvásárlási támogatás: erről a költségről sokan elfelejtkeznek

2019. október 02., 15:05

Sokaknak csak az új autó lebeg a szeme előtt, de a fenntartási költségeket is érdemes figyelembe venni. Ezek közé tartozik a kötelező biztosítás és a casco is. Mi a helyzet, ha a támogatással veszünk autót? Kötelező-e így cascot kötni az autóra?

(Fotó: depositphotos.com)
(Fotó: depositphotos.com)

Azzal nem árulunk el nagy titkot, hogy a kötelező felelősségbiztosítás mindenképpen kelleni fog, ez nem is kérdés. A casco viszont már más helyzet, bár a nagycsaládos autóvásárlási támogatásról szóló rendelet nem ír elő kötelezően ilyen elemet. Egyrészt persze beszélhetünk arról, hogy ez az opcionális biztosítás egyébként igen hasznos tud lenni, főleg, ha a drágább modellek közül választunk. Másrészt viszont kötelezővé is válhat attól függően, hogy milyen forrásokból vásároljuk meg az autót.

Amikor kell casco a támogatás mellé

Hirdetés

Sokaknak nincs lehetőségük “zsebből” kifizetni az új autó árát, így külső forrásokhoz nyúlnak. Ez jellemzően valamilyen autóhitel vagy lízing. A Bank360 a Privátbankár kérésére megvizsgálta, hogy szükséges-e a casco, ha így vásárolunk autót. Kiderült:

●     vagy külön kötve, vagy a díjba beépítve, de lízingelés esetén szükséges a casco.

A lízingelés során az autó fedezetként szolgál és a lízingcég tulajdonában marad a futamidő végéig, így, ha a cascot külön kötjük, a társbiztosított is a lízingcég lesz. Ha a lízingdíjba épül a casco díja, a finanszírozó köt szerződést a biztosítóval a futamidő végéig. Sőt, a nagycsaládos autótámogatásáról szóló rendelet szerint, ha a megszerzéstől számított 3 éven belül casco biztosítás kötésére kerül sor, a biztosítási szerződésben a kincstárt a szerzési támogatás és járulékai erejéig társbiztosítottként kell feltüntetni. A biztosítónak a szerződésről a kincstárt tájékoztatnia kell, a szerződést pedig meg kell küldenie a kincstárnak. Az autó eltulajdonítása, illetve a forgalomból való végleges kivonásával járó kár, majd kártérítés esetén annak összegéből a kincstárt a szerzési támogatás 3 éves időtartamra számított időarányos részének megfelelő részösszeg illeti meg a rendelet alapján.

“Ritka, hogy az ügyfél casco-mentes konstrukciót választ, hiszen több szolgáltató is kedvezménnyel kínálja a biztosítást, főleg a nagycsaládos támogatás miatt, de van rá példa. Ekkor viszont a lízingdíj emelkedhet meg jelentősen, hiszen magas kamatfelárat kell fizetnünk. Ráadásul ilyenkor az ügyfélnek kell anyagilag helytállni káreset bekövetkeztekor.” - mondta Veres Patrik, a Bank360 szakértője.

De mennyi az annyi? A casco díjszámítást alapvetően a gépjármű érték, az önrész, a fizetési mód és annak gyakorisága határozza meg. A Bank360 a támogatással lízingelhető 8 - 10 millió forintos kategóriákat vizsgálta. A casco díja éves szinten 300 és 450 ezer forint között alakulhat a kalkulációk szerint, azaz jócskán bele kell nyúlnunk a családi pénztárcába, ha így szeretnénk vásárolni.

Autóhitelből szabadon?

Más a helyzet, ha lízing helyett hitelből oldjuk meg a kérdést. Ahogy arra már többször rávilágítottunk korábbi cikkekben, a mai autóhitelek igazából szabad felhasználású személyi kölcsönök. Azaz az összeget bármire felhasználhatjuk és nem kell igazolnunk a bank felé sem az autóvásárlást. Ebből következik, hogy a casco megkötése sem kötelező, ha személyi kölcsönből pótoljuk a vételár fennmaradó részét. És mivel sem a nagycsaládos autóvásárlási támogatásnál, sem a személyi kölcsönnél nem előírás a casco, megúszhatjuk ezt a kiadást, ha így vesszük meg az autót.

Persze a biztonság az első. Mérlegeljünk, hogy megérheti-e nekünk a casco is, és ha belefér, mindenképpen éljünk a nagyobb anyagi biztonság lehetőségével.

Raiffeisen CIB Cetelem További ajánlatok

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Amerikai milliárdos vetett szemet a Chelsea FC-re

Amerikai milliárdos vetett szemet a Chelsea FC-re

Tavaly nyár óta téma, hogy Roman Abramovics megválna a Chelsea-től. Ennek hátterében két fontos ok is áll, egyrészt a Chelsea tulajdonosa és a brit hatóságok közötti huzavona nem járt eredménnyel, az orosz milliárdos állandó vízumát ugyanis nem hosszabbították meg. A másik érv, ami az eladás irányába mutat, hogy az üzleti ügyei sem alakultak jól.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Vettél már a szuper-államkötvényből (MÁP Plusz)?