5p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Continental elkezdte debreceni csúcstechnológiás gyárának megépítését. A mintegy 100 millió eurós projektről még februárban döntöttek. Az üzem két év múlva már meg is kezdheti működését, ezzel több száz új munkahelyet teremtve a régióban. A beruházással együtt átfogó fejlesztések indulnak, amivel a város az ország autóipari központjává válhat a közeljövőben.
FOTÓ: Bocskay Zsolt

Hétfőn a Continental letette debreceni elektronikai okos gyárának alapkövét, ezt követően a gyartás 2020 harmadik negyedévében indulhat el. A világ egyik vezető technológiai vállalata mintegy 100 millió eurós beruházásával csaknem 450 munkahelyet teremt debreceni Déli Ipari Park területén. A csúcstechnológiás okos gyár megfelel az energiahatékony zöld beruházások által támasztott igényeknek, amely a cég immár hetedik gyártóegysége lesz Magyarországon -hangzott el az alapkőletételnél.

Kezdetben a  Continental Transmission és Sensors&Actuators üzletágának termékeit állítják elő a telephelyen, melynek alapterülete 7 ezer négyzetméter lesz, de a mintegy 12 ezer négyzetméteres telken érdemben bővíthetők a gyár kapacitásai. Az okos gyár (smart factory) ráadásul automatizációval és kobotikával optimalizálja a gyártást és a költségeket.

Nem csak egyetemistákat keresnek

A debreceni Continental vezetője kifejtette, az új gyártóegységnek alapvetően a gépjárművek erőátviteli rendszerek fejlesztése a célja. Ezek (pl: tengelykapcsoló, sebességváltó, kardánmű, féltengelyek, stb.) szerepe a forgómozgás továbbítása a motor főtengelyétől a meghajtó kerekekhez. Elsődlegesen az európai piacnak gyártunk, de hosszabb távon globális exportra törekszünk – mondta Lukas Juranek a Privátbankár.hu.

9 új jóslat – a férfiak munkáját jobban fenyegetik a robotok?Az automatizálás, digitalizáció vagy számítógépesítés, a mesterséges intelligencia teljesen átalakíthatja életünket, sokasodnak az ezzel kapcsolatos meghökkentőbbnél meghökkentőbb hírek. Ezekből gyűjtöttünk egy csokorral, kihagyva a sokat ismételt, jól ismert folyamatokat, mint az elektromos autók lassú, de folyamatos terjedése, a virtuális valóság finomodása vagy az “internet of things” világa. Tovább a cikkhez >>>

A beruházás a munkaerő-piacra is hatással lesz, ebben az évben 40 új munkatársat kíván felvenni a cég, a következő években pedig még több mint 400-at – mondta. Hozzátette: egyetemi végzettséggel rendelkező gépészmérnököket és mechatronikai mérnököket keresünk, de szakmunkásokat is szeretnének alkalmazni, így lényegében minden végzettségi szinthez keresnek munkatársakat.

A területi vezető szerint ezzel a technológiai és innovációs folyamatok hozzájárulnak Debrecen gazdaságához a kifejlesztett technológiák pedig a városban is megjelennek, de a gyár megjelenése a nemzetközi kapcsolatokat is erősíti.

Mitől okos az okos gyár?

Az okostechnológiák elterjedésével és az ipar 4.0 előrenyomulásával előtérbe került az okos gyár fogalma: ez alapvetően egy olyan környezetet ír le, ahol az eszközök és az automatizált rendszerek emberi beavatkozás nélkül is képesek fejleszteni magukat teljesítményük és költséghatékonyságuk fokozása érdekében. Ennek eleme például az okosvilágítás, vagyis a lámpák csak abban a teremben égnek, ahol emberek tartózkodnak, de folyamatosan számon tartja azt is, hányan mennek végig a folyosókon. Az integrált BMS (Business Management System – épületirányító rendszer) optimalizálja a gépészeti, biztonsági, tűzvédelmi és világító rendszereket.

A működésben továbbá olyan technológiák is segítenek, mint a kobotika (cooperative robot), amely nem az embereket helyettesítő, hanem nekik segítő funkciót töltenek be. A szenzorok, radarok, valamint a mestersges intelligencia segítségével ezek a gépek már önmaguktól tájékozódnak és fejlesztik magukat.

Balról: Dr. Hans-Jürgen Braun, Magyar Levente, Papp László, Lukas Juranek és Stephan Rebhan FOTÓ: Bocskay Zsolt

Debrecen autóipara és reptere is megújul

Stephan Rebhan, a Continental Business Unit Transmission Powertrain divízió elnökhelyettese a Privátbankár.hu kérdésére elmondta: az új gyáregység specializálódik, így főként automata váltók gyártása, valamint szenzorok és aktuátorok üzleti egysége kerül középpontba – ezek olyan jelentős innovációkat is magukba foglalnak, amiket a világon először Debrecenben hoznak majd létre. A gyártáshoz ipari-, villamos és gépészmérnököket, mérnököket, szoftvertechnikusokat, és robotikával foglalkozó szakembereket alkalmaznak majd elsősorban.

Kiderült, hány robot dolgozik Magyarországon

Az uniós és a régiós átlag alatti a robotok összlétszáma Magyarországon, de a jelenleg munkaerőhiány mellett ez biztos nem lesz így sokáig. Tovább >>>

Magyar Levente parlamenti államtitkár elmondta: egy átfogó város- és térségfejlesztési programmal társul a Continental megjelenése – a város autóipari központ lesz hamarosan, a kormány azt szeretné, hogy közép- vagy rövidtávon az ország második fővárosává váljon. A Debreceni nemzetközi repülőtérnek az egész térség legfejlettebb és legnagyobb forgalmú repterévé kell válnia, ezért lesznek majd még további fejlesztések, a földön és a levegőben is összekötik majd Debrecent olyan városokkal, mint például Nagyvárad – tette hozzá. A kormány a projekthez mintegy 10 milliárd forinttal járult hozzá, ami a beruházás költségeinek mintegy harmadát teszi ki, valamint támogatja a helyi képzések célirányos fejlesztését.

Mi lenne a magyar gazdasággal ezek a cégek nélkül?

Az elektronikai ipar után az alkatrészgyártás a magyar gazdaság második legjelentősebb ágazata, a szerepe folyamatosan növekszik az újabb és újabb beruházások révén. 2017-ben a KSH statisztikái szerint a járműipar 8083 milliárd forint értéket állított elő, ami közel 200 milliárddal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Nem beszélve arról, hogy Magyarország teljes exportjának 20 százalékát teszik ki - További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Debrecenben akkumulátorokat gyártó CATL furfangos lépésre szánta el magát
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 10:33
A Magyarországon a debreceni gyáráról ismert kínai CATL, a világ legnagyobb autóakkumulátor- gyártója, a logisztikában is kamatoztatni akarja szakértelmét egy hozzá hasonló partnerrel.
Vállalat Pánikszerűen szabadulna kisteherautóitól a Tesla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 09:09
Biztosra vehető, hogy a Tesla Cybertruck modellje azok közé az autók közé fog kerülni, amelyeknek szűk rajongótáboruk volt. A meglévő készletet azonban még el kéne adni.
Vállalat Ez vár ránk is? Elérhetetlenné válnak a legnépszerűbb pornóoldalak egy EU-s országban
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 15:40
Felfüggesztik több pornóoldal elérését Franciaországban az új életkor-ellenőrzési törvény elleni tiltakozásul. A weboldalak tulajdonosa, az Aylo nem ért egyet azzal, hogy a weboldal látogatóinak hitelkártyával vagy személyi igazolvánnyal kell igazolniuk életkorukat.
Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
Vállalat Gigaleépítés után négynapos munkahetet vezetnek be a Volkswagennél
Herman Bernadett | 2025. június 3. 17:30
A 35 ezer fős leépítésből 20 ezer már megtörtént, most azt tervezi a német autógyártó, hogy 2027-től átáll a négynapos munkahétre a wolfsburgi üzemében.  
Vállalat Padlót fogott a Tesla Európában – egy, csak egy ország van talpon a vidéken
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 13:16
Se a főnök, se az autók nem tetszenek az európai vevőknek. De van egy kivétel.
Vállalat Nagyot húzott az AutoWallis, a fél régióban teríthetik a kínai márkát
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 11:41
Az év végén indul a NIO értékesítése.
Vállalat Fügyült a Gap a vámokra
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 14:06
Nem vette figyelembe a vámok hatásait az előrejelzésében a Gap.
Vállalat Cápák között: díjazták azokat, akik nem csak profitot, hanem változást akarnak elérni
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 12:33
A Raiffeisen Bank négy különleges vállalkozást díjazott, ahol nemcsak az üzleti terv, hanem a szándék is számított.
Vállalat További nagy tervei vannak a 4iG-nek
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 11:31
Az első negyedéves gyorsjelentés apropóján adott részletes tájékoztatást Fekete Péter, a társaság vezérigazgatója.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG