Hirdetés

Már számolják, mennyi állásnak lesz vége a német autóiparban

2019. november 28., 15:40

A legismertebb német ágazati elemző szerint több mint 200 ezer állás szűnik meg a következő évtizedben.

Sztrájkoló dolgozók a győri Audi épülete előtt. (Fotó: MTI/Krizsán Csaba)
Sztrájkoló dolgozók a győri Audi épülete előtt. (Fotó: MTI/Krizsán Csaba)

Ferdinand Dudenhöffer a Bild csütörtöki összeállítása szerint azzal számol, hogy 2030-ig a munkahelyek 10 százalékát számolják fel a német autóipari cégek, ami azt jelenti, hogy 234 ezer állás szűnik meg. A duisburgi-esseni egyetem autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research - CAR) társigazgatója kiemelte, hogy az ágazat a szigorúbb környezetvédelmi követelmények, az új meghajtási technológiák terjedése és a digitalizáció révén története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. Mint mondta, nem természeti törvény, hogy az autóipari óriáscégek a jövőben is meghatározó szereplők lesznek.

Az egyik legnagyobb hazai gyártó, az Audi 9500 állás megszüntetéséről állapodott meg a napokban a munkavállalói érdekképviseletekkel. A munkahelyeket fokozatosan, 2025-ig szüntetik meg, és nem elbocsátásokkal, hanem a nyugállományba vonuló munkatársak állásának felszámolásával és a korai nyugdíjazást ösztönző programokkal.

Hirdetés

Az elemzői várakozások szerint más cégeknél is hasonló megoldásokat használnak majd, így az ágazat tömeges elbocsátások nélkül alakul át. A változás új munkahelyeket is teremt, így például az Audinál leépítés mellett létszámfejlesztés is következik, 2000 új állást hoznak létre a társaság jövője szempontjából fontos területeken, köztük az elektromobilitás és a digitalizáció területén.

1200 állás kérdéses Győrben

"Az Audi Hungaria Zrt. nem bocsátja el munkavállalóit, azonban a határozott idejű munkaszerződéseket  - ahogy korábban is - korlátozott számban hosszabbítja meg a piaci igényektől és az abból kialakított mindenkori termelési programtól függően" - tájékoztatta a győri székhelyű vállalat még október végén az MTI-t. A cég egy nappal azután fordult a távirati irodához, hogy a G7.hu saját értesülései alapján cikket írt a várható fejleményekről.

Az Audi azzal indokolta a lépést, hogy a motorgyártásban a hagyományos típusok közötti eltolódások és a kisebb komplexitású, új elektromotorok gyártásának térnyerése kihat a létszámigényre, így a foglalkoztatási struktúrára is.

A G7 forrásai szerint a munkavállalóknak nagyjából egy hónappal korábban jelentette be a gyár vezetése, hogy 1200 emberrel csökken a dolgozók száma a közeljövőben.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hirdetés

Címlapon

A nyugdíjasokat sújtja a legjobban az áremelkedés - a hét sztorija

A nyugdíjasokat sújtja a legjobban az áremelkedés - a hét sztorija

A héten ismerhettük meg az adatot, melyből kiderült, mennyivel drágult az élet tavaly Magyarországon. Bár a főadat kedvező, az ördög ezúttal is a részletekben rejlik.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Videók

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX44422.81+0.16%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Mennyi lesz a nyugdíjkorhatár 20 év múlva?