A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Extreme Digital 2015-ös Black Firdaykor hirdetett akciójának népszerűsítését vizsgálta. Az Extreme Digital kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak –például a „Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70% kedvezménnyel!”– szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.
A hatóság az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert
- reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékeknél volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek,
- a kínált termékek mindösszekevesebb, mint 1 százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt „akár 70 százalékos kedvezménnyel”, illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka „akár féláron”.
A GVH gyakorlata értelmében az „akár állítások” megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, ésaz „akár állítással” érintett termékkör reálisan nem elérhető, azaz nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.
A jogsértésért 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Frissítés:
A GVH büntetése után az Extreme Digitál közleményben reagált, mint írják:
"Ahogy 2015-ben úgy a holnapi Black Friday-n is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akcióink. Két évvel ezelőtt közel ötvenezren vásároltak a Black Friday keretében, ami tavaly közel 30 százalékkal növekedett és idén is jelentős vásárlói létszámbővüléssel számolunk. Vagyis a fogyasztók tapasztalataink szerint pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig valóban óriási kedvezményeket tudnak elérni” – mondta Várkonyi Balázs az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.