4p
Csaknem 14 milliárd forintból fejlesztik a Debrecen-Ebes közötti vasútvonalat és környékét. Eközben a MÁV azt is közölte, hogy a Déli pályaudvart két hétig nem lehet majd használni.
A Déli pályaudvar. Kép forrása: MTI

Megkezdődött a Budapest-Záhony közötti 100-as vasúti fővonal Debrecen-Ebes közötti szakaszának felújítása. A 2019 őszére befejeződő beruházás 13,8 milliárd forintba kerül. 

Bodó Sándor, a Pénzügyminisztérium foglalkoztatáspolitikáért és vállalati kapcsolatokért felelős államtitkára a beruházás várható eredményeként a vasúti és a közúti közlekedés biztonságának növelését emelte ki. Emlékeztetett arra, hogy a Hajdú-Bihart érintő munkálatok során már megújult a püspökladányi vasútállomás, és új közúti aluljáróval kötötték össze a vasúti pálya két oldalán lévő városrészeket. Az államtitkár a most folyó rekonstrukció nagyságrendjét a 100-as fővonal 1800-as években kezdődött építéséhez, illetve az 1970-es években megvalósított villamosításához hasonlította.

Kósa Lajos (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője Debrecen elérhetőségének javulását emelte ki, és elmondta: hazánkban egyre telítettebbek az autópályák, a közutak, ezért nagyon fontos a vasútfejlesztés mind a személyszállítás, mind a teherfuvarozás szempontjából. A Debrecen-Budapest közötti vasúti összeköttetés Kósa Lajos szerint ma még nem versenyképes, de a fejlesztésekkel azzá kell tenni.

Csökken a menetidő

Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgató-helyettese hozzátette: a hazai központi költségvetési forrásból, európai uniós társfinanszírozással megvalósuló beruházás 13,8 milliárdos összegének kétharmadát vasútfejlesztésre, egyharmadát ehhez kapcsolódó közútfejlesztésre fordítják.

A beruházás eredményeképp 2019 őszétől csökken a vasúti utazási idő Ebes és Debrecen között, az új felüljárónak és a körforgalomnak köszönhetően gördülékenyebb lesz a közúti közlekedés a 4-es számú főúton, nő a közlekedés színvonala, javul az utasbiztonság, valamint csökken a környezetszennyezés és a közlekedési zaj.

160 km/h is elérhető lesz

Az Ebes-Debrecen közötti 7,65 kilométer hosszú szakasz felújítása 2018 nyarán kezdődött, és jövő ősszel fejeződhet be. Ezt követően a vasúti pálya alkalmas lesz az óránkénti 160 kilométeres sebességű közlekedésre, a kétvágányú vonal megengedett tengelyterhelése pedig 225 kiloNewtonra (kN-ra) nő - tette hozzá.

Suhajda Balázs, a MÁV Zrt. pályalétesítményi osztályvezetője kiemelte: a beruházás fontos része a kelet-nyugati vasúti közlekedés fő ütőerét képező Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonal rekonstrukciójának, aminek eredményeként jelentősen csökken majd a menetidő a vonalon.

Októberben lezárják a Délit

A MÁV ugyanakkor azt is közölte, hogy karbantartási munkák miatt októberben két hétre teljesen lezárják a fővárosi Déli pályaudvart. Október 4. és 17. között ugyanis olyan halaszthatatlan karbantartási munkákat végeznek el a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon, a peronokon, amelyeket a vonatforgalom fenntartása mellett nem lehet elvégezni. A karbantartást a nyári menetrend utánra időzítették, hogy a turisztikai szezon alatti balatoni utazásokat már ne érintse a vágányzár.

A lezárás miatt leginkább érintett Budapest-Déli-Győr, Budapest-Tatabánya-Oroszlány, Budapest-Déli-Székesfehérvár, Budapest-Déli-Pusztaszabolcs-Pécs vonalszakaszokon közlekedő vonatok módosított menetrendje már megtalálható a vasúttársaság honlapján, a vágányzári hírek menüpontban. Emellett a Vonatinfó mobilalkalmazás menetrendi keresője is a változásokat figyelembe véve listázza a közlekedő vonatokat a karbantartási időszakon belül tervezett utazásokra.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG