A toplista szereplői a tavalyi év során együtt összesen 110 milliárd forint forgalmat bonyolítottak online értékesítéssel, ezzel a 10 legnagyobb hazai webshop adja a teljes e-kereskedelem 35 százalékát, ezt közölte a GKI a Privátbankár.hu-val. A bővülés dinamikája ugyanakkor lassult, tavaly 20 százalékos bővülést tudtak felmutatni a cégek, míg egy évvel korábban ez 73 százalék volt.
A lista első helyére harmadik alkalommal is az Extreme Digital került, aki ezzel továbbra is Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A dobogó második fokán sem történt változást, ezt továbbra is az eMAG birtokolja, egyben ők érték el a legnagyobb forgalombővülést is 2016-ban. A harmadik szintre azonban a Media Markt került, akik egy helyet javítottak a korábbi eredményükön. Ezután a MALL.hu, a Tesco online áruháza, az iPon, az Aqua Electromax, a 220volt, a Libri-Bookline (ők három helyet estek vissza!) és végül a Tchibo webáruháza sorakozhatott fel a TOP 10-es listára.
MódszertanA 10 legnagyobb online kiskereskedő sorrendjének kialakítása során a hazai székhellyel, vagy képviselettel rendelkező, aktív marketing-tevékenységet folytató, magyar nyelven jelenleg is működő, forintban árazó, fizikai terméket (is) értékesítő webáruházak 1600-as sokaságát vettük alapul. A sorrendet kizárólag az online értékesítésből származó, 2016-os naptári évre vonatkozó nettó árbevétel alapján állapították meg. |