3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Daimler költségcsökkentési és átszervezési programja nem hátráltatja az új technológiák kifejlesztését - jelentette ki Ola Källenius vezérigazgató a Las Vegas-i CES kiállítás- és vásáron a dpa hírügynökségnek adott interjúban.

A jelenlegi vezérigazgató elődje, Dieter Zetsche indította el a Daimler CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric) technológiai fejlesztési programját. Ola Källenius pedig hivatalba lépését követően tavaly 2022-ig 1,4 milliárd eurós megtakarítást célzó és mintegy tízezer állás megszüntetésével is járó átszervezési programot léptetett életbe.

"Természetesen hosszú távú innovációs és technológiai fejlesztési stratégiát folytatunk és üzletpolitikánk ezt követi" - fogalmazott Ola Källenius. "Az átszervezéssel párhuzamosan azonban át kell alakítanunk költségszerkezetünket is" - tette hozzá. "Az elkövetkező két-három évben költségszerkezetünk átalakítására koncentrálunk, de emellett nem tévesztjük szem elől hosszú távú célkitűzéseinket sem".

A Daimler költségcsökkentési és átszervezési igyekezetei az utóbbi hónapokban azt a benyomást keltették autóipari szakértők körében, mintha a cégnél háttérbe szorult volna a technológiai fejlesztési programok jelentősége. A vezérigazgató ezzel kapcsolatban az interjúban megjegyezte: "valójában a technológia fejlesztési trendek semmit nem veszítettek lendületükből az elmúlt egy, kettő, vagy akár három évben sem. Stratégiánk a megfelelő fókuszálásról szól. Ismét tüzetes vizsgálat alá vettük milyen irányban haladnak ténylegesen a technológiai trendek, milyen fontossági sorrendet kell követnünk a fejlesztésekben és mely területekre érdemes összpontosítani a beruházásokat. Kívülről nézve ez irányváltásnak tűnhet, de valójában nem az" - mondta.

Hátrébb sorolta például a Daimler az önvezető járművek kifejlesztését. A "robottaxik" kereskedelmileg éretté tétele helyett a cég inkább olyan, a sofőröket támogató járműelektronikai rendszerek kifejlesztésére összpontosítja erőfeszítéseit, amelyek sok terhet levesznek ugyan a vezetők válláról, de nem veszik át teljes egészében a jármű vezetését. "Az önvezető járművek fejlesztésében módosítottunk a fontossági sorrenden" - mondta Källenius. "Ez nem jelenti, hogy teljesen felhagytunk volna az autonóm járművek fejlesztésével. Mindössze annyit, hogy véleményünk szerint a robottaxi megjelenése a távolabbi jövőbe húzódik mint azt korábban gondoltuk".

Az önvezető járművek kifejlesztése ugyanis sokkal nagyobb technológiai kihívást jelent, mint az néhány évvel ezelőtt sejteni lehetett. Mindehhez gazdaságossági és üzemviteli akadályok is társulnak: "egy jól működő mobilitási rendszer teljes leváltása több ezer, vagy több százezer robotjárműből álló rendszerrel hatalmas, több milliárdos beruházást igénylő feladat lenne, erre pedig - még a technológiai kihívásoktól függetlenül is - még senki nem merte elszánni magát" - mondta Ola Källenius.

A Daimler vezérigazgatója azonban alapvetően hisz az önvezető járműtechnológia gazdasági racionalitásában. Különösen a tehergépjárművek esetében, de a személygépkocsiknál is. A tehergépjárművek üzemeltetésének egyik legnagyobb költségeleme ugyanis hosszú útvonalakon maga a járművezető. "Meg vagyok győződve róla, hogy mihelyt a technológia megbízhatóvá válik, rövid úton alkalmazásra is kerül." A városi forgalom azonban véleménye szerint sokkal nagyobb kihívást jelent, a robottaxik megjelenése ezért várat majd még magára.

Ola Källenius vezérigazgató
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Tovább terjeszkedik a német hadiipari óriás
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 06:52
Ezúttal Bulgáriában.
Vállalat Szépen tejel a világ legnagyobb joghurtgyártója
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 17:33
Nőtt a Danone árbevétele, főleg a speciális élelmiszer üzletág teljesített jól.
Vállalat Újraindult a termelés Százhalombattán
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 13:38
Múlt hét elején keletkezett tűz a Mol Dunai Finomítójában. 
Vállalat Elon Musk szájáról lehervadt a mosoly, amikor ezeket a számokat látta
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 12:12
Az Európai Unióban 10 százalékkal, 888 ezer 672-re nőtt az új autók eladása szeptemberben az előző év azonos hónapjához képest – áll az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára kedden fölkerült jelentésben.
Vállalat Durva lépésre készül a Lukoil a szankciók miatt
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 08:55
A Lukoil orosz olajtársaság eladná külföldi érdekeltségeit a vele szemben bevezetett szankciók miatt.
Vállalat Megtalálták a megoldást a Teslánál, nem kell többé sofőr a volán mögé
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 08:44
Nem kell már biztonsági sofőr, száguld az árfolyam. 
Vállalat Egy régi barátság margójára: beütöttek Trump vámjai Musk cégének
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 10:00
A bevételek rekordon, a nyereség szabadesésben.
Vállalat Egymilliárd dolláros bukót jelent a Fordnak egy szeptemberi tűzeset
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 16:27
Jelentősen nőtt az amerikai Ford járműgyártó nyeresége az idei harmadik negyedévben éves szinten, a bevétele pedig meghaladta a szakértők által vártat.  
Vállalat Nagyszerű híreket közölt az Intel a részvényesekkel
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 15:26
Az amerikai Intel Corporation, a világ egyik vezető számítógép-alkatrész gyártója nyereséggel zárta a harmadik negyedévet az egy évvel korábbi veszteség után.  
Vállalat Romba döntötte a brit autógyártást a Jaguar elleni kibertámadás
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 11:47
Több mint hét évtizedes mélypontra zuhant a brit autóipar termelése szeptemberben, mindenekelőtt a Jaguar Land Rover (JLR) elleni kibertámadás miatt, amely az egész múlt hónapra megbénította a legnagyobb brit autóipari csoport működését.  
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG