3p

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Daimler költségcsökkentési és átszervezési programja nem hátráltatja az új technológiák kifejlesztését - jelentette ki Ola Källenius vezérigazgató a Las Vegas-i CES kiállítás- és vásáron a dpa hírügynökségnek adott interjúban.

A jelenlegi vezérigazgató elődje, Dieter Zetsche indította el a Daimler CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric) technológiai fejlesztési programját. Ola Källenius pedig hivatalba lépését követően tavaly 2022-ig 1,4 milliárd eurós megtakarítást célzó és mintegy tízezer állás megszüntetésével is járó átszervezési programot léptetett életbe.

"Természetesen hosszú távú innovációs és technológiai fejlesztési stratégiát folytatunk és üzletpolitikánk ezt követi" - fogalmazott Ola Källenius. "Az átszervezéssel párhuzamosan azonban át kell alakítanunk költségszerkezetünket is" - tette hozzá. "Az elkövetkező két-három évben költségszerkezetünk átalakítására koncentrálunk, de emellett nem tévesztjük szem elől hosszú távú célkitűzéseinket sem".

A Daimler költségcsökkentési és átszervezési igyekezetei az utóbbi hónapokban azt a benyomást keltették autóipari szakértők körében, mintha a cégnél háttérbe szorult volna a technológiai fejlesztési programok jelentősége. A vezérigazgató ezzel kapcsolatban az interjúban megjegyezte: "valójában a technológia fejlesztési trendek semmit nem veszítettek lendületükből az elmúlt egy, kettő, vagy akár három évben sem. Stratégiánk a megfelelő fókuszálásról szól. Ismét tüzetes vizsgálat alá vettük milyen irányban haladnak ténylegesen a technológiai trendek, milyen fontossági sorrendet kell követnünk a fejlesztésekben és mely területekre érdemes összpontosítani a beruházásokat. Kívülről nézve ez irányváltásnak tűnhet, de valójában nem az" - mondta.

Hátrébb sorolta például a Daimler az önvezető járművek kifejlesztését. A "robottaxik" kereskedelmileg éretté tétele helyett a cég inkább olyan, a sofőröket támogató járműelektronikai rendszerek kifejlesztésére összpontosítja erőfeszítéseit, amelyek sok terhet levesznek ugyan a vezetők válláról, de nem veszik át teljes egészében a jármű vezetését. "Az önvezető járművek fejlesztésében módosítottunk a fontossági sorrenden" - mondta Källenius. "Ez nem jelenti, hogy teljesen felhagytunk volna az autonóm járművek fejlesztésével. Mindössze annyit, hogy véleményünk szerint a robottaxi megjelenése a távolabbi jövőbe húzódik mint azt korábban gondoltuk".

Az önvezető járművek kifejlesztése ugyanis sokkal nagyobb technológiai kihívást jelent, mint az néhány évvel ezelőtt sejteni lehetett. Mindehhez gazdaságossági és üzemviteli akadályok is társulnak: "egy jól működő mobilitási rendszer teljes leváltása több ezer, vagy több százezer robotjárműből álló rendszerrel hatalmas, több milliárdos beruházást igénylő feladat lenne, erre pedig - még a technológiai kihívásoktól függetlenül is - még senki nem merte elszánni magát" - mondta Ola Källenius.

A Daimler vezérigazgatója azonban alapvetően hisz az önvezető járműtechnológia gazdasági racionalitásában. Különösen a tehergépjárművek esetében, de a személygépkocsiknál is. A tehergépjárművek üzemeltetésének egyik legnagyobb költségeleme ugyanis hosszú útvonalakon maga a járművezető. "Meg vagyok győződve róla, hogy mihelyt a technológia megbízhatóvá válik, rövid úton alkalmazásra is kerül." A városi forgalom azonban véleménye szerint sokkal nagyobb kihívást jelent, a robottaxik megjelenése ezért várat majd még magára.

Ola Källenius vezérigazgató
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Jó hír jött a Paksi Atomerőműről
Privátbankár.hu | 2025. december 7. 13:07
Megérkezett az idei évre tervezett utolsó nukleáris fűtőelem-szállítmány is a Paksi Atomerőműbe, így most 2028 novemberéig elegendő készlettel rendelkezünk az atomerőmű működtetéséhez.
Vállalat Csúnya pofonokba szaladt bele az Airbus – a Boeing után zuhanhat a nagy rivális?
Litván Dániel | 2025. december 7. 10:31
Napsugárzástól elromló vezérlőszámítógép, a hideget nem bíró hajtóművek és elrontott géptest-panelek. Eddig a páholyból nézte a Boeing szenvedését az Airbus, de most rajtuk a sor?
Vállalat Óriási beruházásra készül a Volkswagen
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 13:45
Árult el a vezérigazgató.
Vállalat Az MVM megválaszolta a Reutersnek a gázos kérdést
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 19:28
Az állami tulajdonú csoport akkor is képes lesz elegendő gázzal ellátni az országot, ha az orosz import leállna mondta a cég vezérigazgatója Mátrai Károly.
Vállalat Népautót célozhat a Tesla Európában új modell változatával
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 17:30
A Tesla pénteken, két hónappal az amerikai debütálása után mutatta be Európában Model 3 autójának új, olcsóbb változatát, azzal a céllal, hogy fellendítse az eladásokat a fokozódó verseny és a csökkenő kereslet miatt.
Vállalat Csak nézzük! – jól bevásárolt a Netflix
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 17:10
A Netflix 72 milliárd dollárért megvásárolja a Warner Bros. Discovery stúdióit és streaming részlegét.
Vállalat Újra közelebb kerül Izrael Debrecenhez
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 16:30
A Wizz Air légitársaság három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel Aviv, Eindhoven és Isztambul ismét elérhető lesz
Vállalat Elhagyja a Slovnaft vezetői székét Világi Oszkár
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 16:01
Decemberben távozik a Mol szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft éléről a céget leghosszabb ideig vezető Világi Oszkár, akinek helyét ezzel egyidejűleg Szabó Gábor veszi át.
Vállalat 64 milliárd forint készpénz naperőművekért – itt a Mol nagy dobása
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 18:55
Szerződést kötöttek egy cég megvásárlására.
Vállalat Ezt intézte Washingtonban Orbán Viktor? Komoly lépésre készülhet a Mol
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 18:11
A Lukoil érdekeltségeit vinné a vállalat. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG