A jelenlegi vezérigazgató elődje, Dieter Zetsche indította el a Daimler CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric) technológiai fejlesztési programját. Ola Källenius pedig hivatalba lépését követően tavaly 2022-ig 1,4 milliárd eurós megtakarítást célzó és mintegy tízezer állás megszüntetésével is járó átszervezési programot léptetett életbe.
"Természetesen hosszú távú innovációs és technológiai fejlesztési stratégiát folytatunk és üzletpolitikánk ezt követi" - fogalmazott Ola Källenius. "Az átszervezéssel párhuzamosan azonban át kell alakítanunk költségszerkezetünket is" - tette hozzá. "Az elkövetkező két-három évben költségszerkezetünk átalakítására koncentrálunk, de emellett nem tévesztjük szem elől hosszú távú célkitűzéseinket sem".
A Daimler költségcsökkentési és átszervezési igyekezetei az utóbbi hónapokban azt a benyomást keltették autóipari szakértők körében, mintha a cégnél háttérbe szorult volna a technológiai fejlesztési programok jelentősége. A vezérigazgató ezzel kapcsolatban az interjúban megjegyezte: "valójában a technológia fejlesztési trendek semmit nem veszítettek lendületükből az elmúlt egy, kettő, vagy akár három évben sem. Stratégiánk a megfelelő fókuszálásról szól. Ismét tüzetes vizsgálat alá vettük milyen irányban haladnak ténylegesen a technológiai trendek, milyen fontossági sorrendet kell követnünk a fejlesztésekben és mely területekre érdemes összpontosítani a beruházásokat. Kívülről nézve ez irányváltásnak tűnhet, de valójában nem az" - mondta.
Hátrébb sorolta például a Daimler az önvezető járművek kifejlesztését. A "robottaxik" kereskedelmileg éretté tétele helyett a cég inkább olyan, a sofőröket támogató járműelektronikai rendszerek kifejlesztésére összpontosítja erőfeszítéseit, amelyek sok terhet levesznek ugyan a vezetők válláról, de nem veszik át teljes egészében a jármű vezetését. "Az önvezető járművek fejlesztésében módosítottunk a fontossági sorrenden" - mondta Källenius. "Ez nem jelenti, hogy teljesen felhagytunk volna az autonóm járművek fejlesztésével. Mindössze annyit, hogy véleményünk szerint a robottaxi megjelenése a távolabbi jövőbe húzódik mint azt korábban gondoltuk".
Az önvezető járművek kifejlesztése ugyanis sokkal nagyobb technológiai kihívást jelent, mint az néhány évvel ezelőtt sejteni lehetett. Mindehhez gazdaságossági és üzemviteli akadályok is társulnak: "egy jól működő mobilitási rendszer teljes leváltása több ezer, vagy több százezer robotjárműből álló rendszerrel hatalmas, több milliárdos beruházást igénylő feladat lenne, erre pedig - még a technológiai kihívásoktól függetlenül is - még senki nem merte elszánni magát" - mondta Ola Källenius.
A Daimler vezérigazgatója azonban alapvetően hisz az önvezető járműtechnológia gazdasági racionalitásában. Különösen a tehergépjárművek esetében, de a személygépkocsiknál is. A tehergépjárművek üzemeltetésének egyik legnagyobb költségeleme ugyanis hosszú útvonalakon maga a járművezető. "Meg vagyok győződve róla, hogy mihelyt a technológia megbízhatóvá válik, rövid úton alkalmazásra is kerül." A városi forgalom azonban véleménye szerint sokkal nagyobb kihívást jelent, a robottaxik megjelenése ezért várat majd még magára.
„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
2024. május 16. Budapest
LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!
Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas
szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol
nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk
egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek
között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is
tartalmaz.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!
-
Aggódnunk kell a sok üres raktár miatt?
5 perce
-
A kínai elnök békülékeny hangot ütött meg az USA-val kapcsolatban
34 perce
-
Putyin retteghet: elindult a német-francia tankprogram
körülbelül 1 órája
-
Jelentősen nőtt tavaly az EU-ban adott védelmi státuszok száma
2 órája
-
MBH: az év második felében várható erőteljes munkaerőpiaci javulás
2 órája
-
Nyugodtan várja a forint a megmérettetést, fontos határt lépett át a réz
3 órája
-
Hatalmas osztalékot fizet az OTP és nagy uniós felvásárlásra készül a bank
3 órája
-
Kemény üzenetet küldtek a lengyelek Oroszországba
-
Nagy Márton kiadta az ukázt: ketyeg az óra az üzemanyagáraknál
-
Egyre súlyosabb a munkanélküliség Magyarországon
-
Egymilliárd forintjába kerülhetett a magyar adófizetőknek Orbánék dzsemborija
-
Hivatalos: sose tudjuk meg, miért adott kegyelmet Novák Katalin
-
Bekeményített a magyar turisták kedvelt célpontja – megjárja, aki nem fizet belépőt!
-
Nyitják a pénzcsapot: melyik kórházaknak jut a kormány által megítélt pénzekből?
- Putyin ma éjjel nem fog jól aludni, a szlovákok is beszállnak Ukrajna felfegyverzésébe 2024. április 20. 17:13
- Jobb, ha még egyszer megnézi, mennyibe kerül egy euró 2024. április 22. 19:04
- Erste-ügyfél? Akkor figyeljen, fontos bejelentést tett a bankja 2024. április 24. 12:06
- Mennyi esélye van Magyar Péternek? Ma délután Medgyessy Pétertől ezt is megkérdezheti a Klasszis Klubban 2024. április 22. 09:46
- Itt az áttörés: Románia csapatokat küldhet a szomszédba 2024. április 3. 13:15
- Egyre többen menekülnek veszettül Orbán Viktor fontos szövetségese elől 2024. március 31. 17:17
- A nap képe: megtaláltuk Simicska Lajos luxusautóját 2024. március 31. 09:38
- Magyar Péter olyat tett, amire nagyon rég volt példa – Ez Viszont Privát podcast 2024. április 5. 15:01
- Japán 2027-re várja Tajvan lerohanását 2024. február 27. 15:02
- Utoléri -e Európa Oroszországot lőszergyártásban ASAP, azaz „sürgősen”? 2024. március 18. 19:03
- A „csehszlovákok” Ukrajnába mennek - beérnék a németeket 2024. március 7. 15:01
Putyin retteghet: elindult a német-francia tankprogram
Aláírták a német-francia tankprogram előszerződését.
Jelentősen nőtt tavaly az EU-ban adott védelmi státuszok száma
A tagországok tavaly a korábbi évhez képest hét százalékkal több védelmi státuszt biztosítottak.
-
MBH: az év második felében várható erőteljes munkaerőpiaci javulás2024. április 26. 12:55
-
Mit jelez Matolcsy Györgyék lépése?2024. április 23. 17:12
-
Hiányoznak az uniós pénzek az építőiparban és a megszorítások is ártanak2024. április 12. 14:07
-
Már látni, mikor jöhet új világ a kamatcsökkentésnél2024. március 26. 17:17
-
Már látni, hol lesz az alapkamat év végére?2024. február 27. 17:43
-
MBH Bank: a magas infláció miatt az inaktívak visszatértek a munkaerőpiacra2024. január 26. 15:45
-
Kár volt nagyon örülni: drágulhat az élelmiszer a boltokban2024. január 12. 14:41
-
A Lenkey-ház brutális túlárazás a rendőrségnek is feltűnt, elrendelték a nyomozást
08:47
-
A legnépszerűbb snusmárkák összehasonlítása: Íme a piacvezetők! (X)
08:11
-
Milyen traktort vegyünk? (X)
08:08
-
Gomolyfelhős idő várható, néhol záporokkal
08:02
-
Vagonra mászott Egerben a fiatal, megcsapta az áram
15:28
-
Itt az áttörés: Románia csapatokat küldhet a szomszédba
2024. április 3. 13:15
-
Egyre többen menekülnek veszettül Orbán Viktor fontos szövetségese elől
2024. március 31. 17:17
-
A nap képe: megtaláltuk Simicska Lajos luxusautóját
2024. március 31. 09:38
-
Magyar Péter olyat tett, amire nagyon rég volt példa – Ez Viszont Privát podcast
2024. április 5. 15:01
-
Elég a turistákból: hatalmas tüntetés készül a magyarok kedvenc üdülőhelyén
2024. április 14. 11:33
-
Megvan, miért romlott el a hangulat Budapesten
2024. április 25. 17:57
-
Zelenszkij drasztikus lépésről döntött – Lengyelország már készül
2024. április 25. 17:12
-
Valami készül? Veszélyes vizeken tűnt fel egy nagyon gyanús hajó
2024. április 25. 15:31
-
Elkerekedik a szeme, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
2024. április 26. 07:25
-
Felcsillan a szeme, hogyha megpillantja mennyiért vásárolhat eurót
2024. április 25. 18:31