3p
Cáfolták, amit az áruházlánc állít: nem az ő érdekük volt az akciózás. A 99 forintos kilónkénti dinnye lavinát indíthat el, ami nehéz anyagi helyzetbe hozza a termelőket.
(MTI Fotó: Komka Péter)

A Magyar Dinnyetermelők Egyesülete szerint a dinnyepiaci helyzet jelenleg nem indokolja a felelőtlen áruházi akciókat, az egyesület határozottan cáfolja, hogy a termelők érdeke az akciózás – közölték.

Az ügy előzménye, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara élesen bírálta a Lidlt, miután 99 forint kilónkénti áron kezdték el árulni a görögdinnyét, amelyet szerintük egyszerű marketingeszközként használnak arra, hogy becsalogassák boltjaikba a vásárlókat. Ezzel együtt felszólították az áruházláncot, hogy fejezzék be a dinnyetermelést veszélyeztető árletörő akcióját és tegyenek eleget a tisztességes piaci magatartás és gyakorlat jogszabályban meghatározott követelményeinek.

A Lidl megkeresésünkre erre azt válaszolta:

"az elmúlt napokban a Lidl minden dinnyebeszállító partnere arra kérte az áruházláncot, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtson támogatást, melyhez az akciós és az exporttevékenységet egyaránt támogató átadási áraikat ajánlották fel. A Lidl Magyarország ez alapján csökkentette a görögdinnye kilogrammonkénti árát 99 forintra, melynek köszönhetően a vállalt beszállító partnerei nagyobb mennyiségben tudtak dinnyét értékesíteni más Lidl országok részére is."

(Fotó: a Lidl honlapja)

Lavinát indítanak el

A dinnyetermelők egyesülete erre csütörtökön azt közölte: határozott álláspontjuk, hogy jelen akciózáshoz csupán felvásárlói érdekek fűződnek, amely nem fedi le sem a termelői véleményeket, sem az ágazat pillanatnyi helyzetét. Mint írják: nem tisztességes egyes felvásárlói érdekek mellett olyan piaci döntést – árletörő akciózást – választani, amivel elindítunk egy lavinát, ez által nehéz anyagi helyzetbe hozva a termelőket. Mindezzel ugyanis az egész ország dinnyepiacát és a jövőbeni termelést veszélyezteti, mellyel a termelőket és a fogyasztókat is megkárosítja. A termelők és a szakmai szervezetek évek óta tiltakoznak az efféle felelőtlen "multi" magatartás ellen.

Az egyesület egyetért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara sajtóközleményében kiadottal, miszerint az áruházlánc gyakorlatilag marketingeszköznek használja ezt a minőséginek hirdetett dinnyét, hogy becsalogassa a vásárlókat.

Szabadpiaci játékok

Kitérnek arra is: a magyar dinnye az utóbbi években az ilyen és ehhez hasonló hazai kereskedelmi gyakorlata miatt rengeteget veszített a pozitív megítéléséből. Felvásárlók telepedtek meg a nagyobb termőkörzetekben, akik nagy haszon reményében alacsony árakkal stresszelik a termelőket. A termelők – csökkentve a veszteségüket, adósságaikat – kényszerből belemennek a „szabadpiaci kereskedelmi játékokba”, a felvásárlók pedig a hatalmas árrésből felépített infrastruktúrájuk segítségével beékelődtek a hazai áruházak és a termelők közé. A felvásárlói beszállítás eredménye a ma a pultokon található dinnye, amit Lidl szlogenje alapján „minden jó”-nak nevezünk.

"Fontosnak tartjuk a szakmai együttműködést, ezért a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete ezúton felajánlja a Lidl Magyaroszágnak, hogy ha valóban a magyar dinnyetermelők partnere kíván lenni, a közreműködésünkkel egyeztessen a termelőkkel" – írták.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG