4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A csereprogram hatására másfélszer több mosógép fogyott, mint korábban. Örülhetnek a műszaki áruházak, hiszen nemcsak a mosógépek iránti kereslet nőtt meg tavaly az utolsó negyedévben. Még mindig töretlen az okostelefonok népszerűsége is, ugyanezt viszont már nem lehet elmondani a tableteknél és a szórakoztató elektronikai eszközöknél.
MTI Fotó: Bruzák Noémi

A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 utolsó negyedévében 8,7 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához képest. A teljes értékesítési összforgalom elérte a 192,4 milliárd forintot. A növekedés fő motorjául a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek szolgáltak – derült ki a GfK felméréséből.

A mosógépcsere felpörgette a piacot

A GfK adataiból kiderült: a tavalyi év utolsó negyedében ismét fellendült a háztartásinagygép-piac, 24 százalékos bővülése kiugró a többi szektorhoz képest.

Ebben nagy szerepet játszott az év végére időzített mosógépcsere-program, amelynek köszönhetően több mint másfélszer annyi mosógép fogyott, mint az előző év utolsó negyedévében, és a megvásárolt mosógépek fele A+++-os modell volt.

De nemcsak a mosógépek iránti kereslet nőtt meg, hanem a szárítógépek, a mosogatógépek, a főzőlapok és a mikrohullámú sütők iránti igény is kimagasló szintet ért el. Egyedül a fagyasztók iránti kereslet csökkent: ez a kategória nem tudta felülmúlni az előző évi eredményeit.

Töretlen lendületben az okostelefonok

A szektor teljesítménye a korábbiaknak megfelelően most is erős bővülést mutatott: 2015. október-december időszakban az eladások értékben 14,7 százalékkal voltak magasabbak az ezt megelőző év azonos időszakához képest.

A hagyományos mobiltelefonok erőteljes hanyatlása mellett az okostelefonok mennyiségben és értékben is kiegyensúlyozott kétszámjegyű bővülést értek el.

Az okostelefonok körében egyre népszerűbbek a nagy kijelzős modellek (5 inch körüli méret), azonban a legnagyobb képernyőosztály (5,6 inch felett) az eladási számok alapján nem aratott osztatlan sikert.

A tartós fogyasztási, műszaki cikkekek forgalomváltozása. Forrás: GfK

Meglepetés az irodatechnikai eszközöknél

Az irodatechnikai eszközök jellemzően nem tartoznak a kiemelkedő bővülést mutató szektorok közé, azonban ez most változott, és ezen eszközök értékbeli forgalma az utolsó negyedévben 13,3 százalékkal múlta felül a 2014. utolsó negyedéves adatokat. Az egyes termékcsoportok tekintetében – a nyomtatókat leszámítva – az összes kategória pozitív irányba változott. Az élre a lézertonerek álltak erős kétszámjegyű bővüléssel.

Háztartási kisgépek: növekedés a főszezonban

A karácsonyi ajándékozási láz miatt a háztartási kisgépek esetében az év utolsó három hónapja fő szezon. A tavalyi évben ez az időszak 7,6 százalékos növekedést hozott az értékesítésben 2014 azonos negyedévéhez képest.

A hagyományos értékesítési csatornáké mellett jelentősen megnőtt az online értékesítés súlya ebben a szektorban is.

Inkább a kisebb kategóriák – úgymint például az olajsütők, elektromos fogkefék, kenyérpirítók – forgalma ugrott meg, de a szőrtelenítő eszközök is kétszámjegyű bővülést tudhat maga mögött.

A legnagyobb kategóriák – porszívó, kávéfőző és konyhai eszközök – bár ilyen szép eredményeket nem értek el, értékesített mennyiségük mégis meghaladta az előző év azonos időszakáét.

Piacvolumen és növekedési ráta az előző év azonos időszakához képest. Forrás: GfK

Újra erősödött a fotópiac

A fotó szektor 5 százalékkal magasabb értékesítési forgalmat jelzett 2015 negyedik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Mind a digitális tükörreflexes készülékek szegmense (D-SLR), mind a kompakt cserélhető objektíves fényképezőgép (MILC) kétszámjegyű növekedést realizált. A piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása tovább folytatódott.

Szórakoztató elektronika: stagnálás

2015 utolsó negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon stagnálással zárult. Egyedül a játékkonzolok, hordozható hangsugárzók és akciókamerák pozíciója tudott erősíteni tavalyhoz képest. 
A hagyományos audio és video termékcsoportok (házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, set top box) kétszámjegyű visszaesést könyveltek el.

Van, ahol visszaesett a kereslet

A tavalyi év utolsó negyedévében a számítástechnikai szektor kismértékű, 2,2 százalékos értékbeli csökkenést könyvelhetett el az előző év azonos időszakához képest. Jelentősen bővült a monitorok és az egerek értékesítése, azonban ez sem tudta ellensúlyozni a tabletek nagymértékű hanyatlását.

A tabletek gyenge szereplésén az sem tudott segíteni, hogy az átlagárak a teljes negyedévben és decemberben is magasabb szinten voltak a megelőző év azonos időszakához képest - közölte a GfK.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG