3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A magyarok többet szállodáznak, viszont a külföldi vendégéjszakák száma jócskán csökkent.

2015. decemberben a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 6,4 százalékkal nőtt, a külföldi vendégek által eltöltött éjszakáké 3,6 százalékkal csökkent az egy évvel korábban mérthez képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal a Privátbankárral.

A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakákban mért vendégforgalma összességében 1,3 százalékkal bővült. A szálláshelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele 4,9 százalékkal emelkedett. 2015 egészében a szálláshelyek összesen 25 millió 765 ezer vendégéjszakát regisztráltak, 5,4 százalékkal többet, mint 2014-ben.

2015. decemberben az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 0,8, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 3,6 százalékkal (734 ezerre) csökkent. A külföldivendég-éjszakák száma a kilenc turisztikai régióból négyben csökkent.

Amerikaiak, csehek jönnek

A decemberi vendégforgalom nagysága alapján a legjelentősebb küldő országok közül az Egyesült Királyságból és Csehországból 2,4, illetve 3,3 százalékkal nőtt a kereslet.

A Romániából, az Olaszországból és az Ausztriából érkező vendégek – az előző évi decemberi magas bázishoz viszonyítva – 1,5, 2,1, valamint 4,3 százalékkal kevesebb vendégéjszakát vettek igénybe.

A német forgalom 11 százalékkal esett vissza. Az Izraelből érkezők 39 százalékkal több éjszakát fizettek ki, így Izrael a hetedik helyre lépett előre a küldő országok rangsorában a forgalom volumene alapján. Továbbra sem érkeznek az oroszok, ahogy az a grafikonon is látszik:

A belföldi vendégek száma 9,3, az általuk eltöltött éjszakáké 6,4 százalékkal (773 ezerre) emelkedett. A belföldivendég-éjszakák alapján mért vendégforgalom hét turisztikai régióban nőtt, kettőben – a Tisza-tavi régióban és Közép-Dunántúlon – csökkent. A szállodák szobakihasználtsága 0,1 százalékponttal, 44,4 százalékra emelkedett.

Tovább nőttek a bevételek

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 4,9 százalékkal 26 milliárd forintra nőtt. Ezen belül a szállásdíjbevétel 4,3 százalékkal 14 milliárd forintra, a vendéglátásból származó bevétel 4,9 százalékkal 6,7 milliárd forintra, az egyéb bevételek 6,6 százalékkal 5,7 milliárd forintra emelkedtek.

2015. január–decemberben az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 5,4 százalékkal több, összesen 25 millió 765 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 4,6 (12 millió 915 ezer), a belföldi vendégek 6,4 százalékkal több (12 millió 850 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,4 százalékponttal, 54 százalékra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 10 százalékkal többet, 368 milliárd forint bruttó árbevételt realizáltak. A SZÉP-kártya felhasználási értéke 6,1 százalékkal nőtt, a vendégek összesen 17 milliárd forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG