Hirdetés
Hirdetés

Megvannak a világ legfélelmetesebb vasútvonalai

2018. október 13., 18:25
Cimkék
közlekedés
, vasút
, vonat

Ugyan a vasúti közlekedés még így is a világ egyik legbiztonságosabb utazási módja, azért nem veszélytelen. Legyen szó akár rosszul megépített, veszélyes terepen húzott sínekről, vagy éppen a pocsék utasbiztonságról, összeszedtünk néhányat olyan vasúti utak közül, ahol nem árt figyelni.

Csennai-Rameswaram vonal, India

A népszerű zarándokcélpont Rameswaramba nem egyszerű eljutni vonattal, ugyanis a sínek 2,3 kilométeren keresztül a tengerszint fölött nem sokkal futnak betonpilléreken, ezért a pályát gyakran elönti a víz, és a vonatok csupán 14 km/órás sebességgel haladnak át.

Hirdetés

Az ördög orra, Ecuador

Magasan az ecuadori hegyek közt nehéz közlekedni, ezért a kormány vasutat épített a probléma áthidalására. Az eredmény egy egészen elképesztő és veszélyes pálya lett, ahol egy ponton szinte függőlegesen lefelé halad a szerelvény.

Minami-Aso vonal, Japán

Egy aktív vulkán oldalára vasúti síneket építeni mindig emberpróbáló feladat, nem volt ez máshogy Japánban sem. Ráadásul a pálya egy pontos áthalad egy magas és instabil vashídon, amely megsérült a 2016-os Kumamoto földrengések során. A vulkánkitörések kiszámíthatatlansága is hozzátesz a veszélyhez, a legutolsó kitöréskor a láva felégette a környező vidéket, ezzel is veszélyeztetve az utasok biztonságát.

Mexikó

Mexikó sosem a jó közbiztonságáról volt híres, így talán nem meglepő, hogy ezzel a vasutakon is van probléma. 2017-ben 475 százalékkal növekedett a tehervonat-rablások aránya, különösen Veracruz városának környékén.

A bűnözők jellemzően úgy állítják meg a vonatokat, hogy szétszedik a síneket, így azok vagy kisiklanak, vagy megállni kényszerülnek. A probléma olyan méreteket öltött, hogy a mexikói államvasutak már azon gondolkozik, hogy felfüggeszti a veszélyes anyagok vonattal történő szállítását.

Halálvasút, Thaiföld

A II. világháború alatt a japánok által építtetett Bangkok és Rangoont összekötő útvonal még ma is a világ egyik legrémisztőbbje. A nevét arról kapta, hogy hadifoglyok és helyi munkások ezrei vesztették életüket az építkezés közben. Ma már a sínek nagyobbik részét lezárták, ám a vonatok néhány helyen még így is lényegében a semmi fölött közlekednek.

India

Egy ilyen cikket nem lehet anélkül megírni, hogy az indiai vasúti közlekedés általános helyzetéről ne beszélnénk. Szinte havonta jut egy rémtörténet a helyi vonatokon történt balesetekről, támadásokról és gyilkosságoktól.

A Mumbai városi vasúti rendőrség statisztikája szerint 2007 és 2017 közt 38 ezren vesztették életüket vonatokhoz kapcsolódó balesetekben, azaz naponta átlagosan kilencen. Ezzel az indiai vasút a világ egyik, ha nem a legveszélyesebbje.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Óriásit lehetett bukni, és szóltunk is időben

Óriásit lehetett bukni, és szóltunk is időben

Hosszas oldalazás után meredek zuhanásba váltott a bitcoin árfolyama, és a többi kriptodeviza is gyors ütemben veszít értékéből, némelyik már századrészét sem éri annak, amit legnagyobb mániában elért. A piacon hosszú távon mindig a fundamentumok számítanak, és ez most úgy tűnik, itt is kezd érvényesülni.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?