Csennai-Rameswaram vonal, India
A népszerű zarándokcélpont Rameswaramba nem egyszerű eljutni vonattal, ugyanis a sínek 2,3 kilométeren keresztül a tengerszint fölött nem sokkal futnak betonpilléreken, ezért a pályát gyakran elönti a víz, és a vonatok csupán 14 km/órás sebességgel haladnak át.
Az ördög orra, Ecuador
Magasan az ecuadori hegyek közt nehéz közlekedni, ezért a kormány vasutat épített a probléma áthidalására. Az eredmény egy egészen elképesztő és veszélyes pálya lett, ahol egy ponton szinte függőlegesen lefelé halad a szerelvény.
Minami-Aso vonal, Japán
Egy aktív vulkán oldalára vasúti síneket építeni mindig emberpróbáló feladat, nem volt ez máshogy Japánban sem. Ráadásul a pálya egy pontos áthalad egy magas és instabil vashídon, amely megsérült a 2016-os Kumamoto földrengések során. A vulkánkitörések kiszámíthatatlansága is hozzátesz a veszélyhez, a legutolsó kitöréskor a láva felégette a környező vidéket, ezzel is veszélyeztetve az utasok biztonságát.
Mexikó
Mexikó sosem a jó közbiztonságáról volt híres, így talán nem meglepő, hogy ezzel a vasutakon is van probléma. 2017-ben 475 százalékkal növekedett a tehervonat-rablások aránya, különösen Veracruz városának környékén.
A bűnözők jellemzően úgy állítják meg a vonatokat, hogy szétszedik a síneket, így azok vagy kisiklanak, vagy megállni kényszerülnek. A probléma olyan méreteket öltött, hogy a mexikói államvasutak már azon gondolkozik, hogy felfüggeszti a veszélyes anyagok vonattal történő szállítását.
Halálvasút, Thaiföld
A II. világháború alatt a japánok által építtetett Bangkok és Rangoont összekötő útvonal még ma is a világ egyik legrémisztőbbje. A nevét arról kapta, hogy hadifoglyok és helyi munkások ezrei vesztették életüket az építkezés közben. Ma már a sínek nagyobbik részét lezárták, ám a vonatok néhány helyen még így is lényegében a semmi fölött közlekednek.
India
Egy ilyen cikket nem lehet anélkül megírni, hogy az indiai vasúti közlekedés általános helyzetéről ne beszélnénk. Szinte havonta jut egy rémtörténet a helyi vonatokon történt balesetekről, támadásokról és gyilkosságoktól.
A Mumbai városi vasúti rendőrség statisztikája szerint 2007 és 2017 közt 38 ezren vesztették életüket vonatokhoz kapcsolódó balesetekben, azaz naponta átlagosan kilencen. Ezzel az indiai vasút a világ egyik, ha nem a legveszélyesebbje.