6p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Belendültek a hazai hipermarketek és diszkontláncok az őszre. Egyszerre négy áruházláncnál is tart valamilyen pontgyűjtő akció, amellyel kedvezőbb áron juthatunk egy-egy konyhai eszközhöz. Megnéztük a jelenleg folyó promóciókat, hogy hol és mit adnak olcsóbban a hűséges vásárlóknak az elköltött forintok után.
(Fotó: Privátbankár.hu)

Az Auchannál október 7-én zárult a matricagyűjtés, de még október 21-ig be lehet váltani a hűségpontokat konyhai eszközökre, főleg késekre. A nyár közepén kezdődött „Főzz úgy, mint egy séf!” névre keresztelt promócióban összesen 9, a francia Fontignac termékeit lehet megvásárolni olcsóbban. (Az akció szerint akár 82 százalékkal olcsóbban is megszerezhetjük a termékcsalád egyes darabjait.) 7 késre, 1 konyhai ollóra és 1 bambusz késtartó blokkra válthatjuk be a megszerezett pontokat.

„A teljes egészében rozsdamentes acélból készült Fontignac kések korszerű formatervezésüknek és sokoldalú használatuknak köszönhetően páratlan élményt nyújtanak a konyhában” – írják az Auchan honlapján a termékekről.

A francia lánc áruházaiban minden elköltött ezer forint után adtak egy matricát, egy vásárlásnál legfeljebb 50 darabot. Például 30 pont összegyűjtése után hámozó kést lehet vásárolni 1499 forintért. A pontgyűjtő füzeten lévő tájékoztató szerint a rozsdamentes acélból készült „sokoldalú és könnyű” kés hűségpontok nélkül 6999 forintba kerülne. Azaz legalább 30 ezer forintot kellett otthagyni az Auchanban, hogy kedvezményes áron juthassunk a termékhez. 15 pontot kell szerezni egy három darabos sajtkés készletért, ami 16 999 forint helyett csak 4299 forintba kerül így. A termékek egyébként hűségpontok nélkül is megvásárolhatók az Auchanban kiskereskedelmi, azaz normál áron.

Kicsit borosnak tűnhet három sajtkésért 17 ezer forintot kiadni, ezért megnéztük az Amazonon, mennyiért lehet ezt a Fontignac kést máshonnan beszerezni. 38,59 euróért (kb. 12 500 forintért) találtunk, azaz ha valaki innen rendelné meg a terméket (a szállítási költséget nem vontuk le), közel 5 ezer forinttal járna jobban, mintha a teljes áron vásárolná meg az Auchanban. Tegyük hozzá, az ár a pontokkal számolva kedvezőnek tűnik, hiszen máshoz is hozzájutottunk. Veszünk kenyeret, tejet azalatt, amíg a pontokért tízezreket otthagyunk hetek, hónapok során.

A Fontignac sajtkés 38 euró az Amazonon. (Fotó: Amazon)

A bőröndös akció után a Spar október elején indított új pontgyűjtő promóciót a Zwilling termékcsalád „teázás és kávézás stílusos kellékeivel”. A hűségpontok 2019. január végéig gyűjthetők, a pontbeváltás pedig februárig (vagy a készlet erejéig) tart. Az Auchanhoz hasonlóan itt is minden elköltött ezer forint után 1 darab hűségpontot adnak a pénztáraknál, amelyet füzetbe ragasztva gyűjthetnek a vásárlók. 1 pontgyűjtőbe 25 darab hűségpont szerezhető, amelyek után szintén kedvezményes áron (50-84 százalékkal olcsóbban) lehet megvenni 12 termék egyikét 1 darab füzet beváltásával. A Spar bizonyos termékek vásárlása után extra hűségpontokat is ad.

A mostani promóció termékei közül például egy 6 darabos, rozsdamentes acélból készült kávéskanál készlet így 82 százalékos kedvezménnyel vehető meg, 25 ponttal 2 999 forint. Egyébként meglehetősen húzós, 16 899 forint lenne a készlet eredeti áron.

3 részes, dupla falú kávéspohár készlet 60 százalékos kedvezménnyel 3999 forint, hűségpontok nélkül 10 ezer forint (darabja 3300 forintra jön ki) lenne a Spar szerint. (Bár egy magyar webáruházban ugyanilyen, de 2 darabos készletet 8 ezer forintért találtunk.)

(Fotó: Privátbankár.hu)

A fenti két hipermarkethez hasonlóan a CBA is minden elköltött ezer forint után ad most egy hűségpontot, amely Peugeot konyhai edényekre váltható. Itt 10 pontot kell szerezni minden termék kedvezményes áron történő megvásárláshoz. A hűségakció szeptemberben kezdődött és december közepéig tart, a pontokat már a promóció kezdetétől be lehet váltani, egészen január közepéig.

A pontgyűjtő füzet szerint a matricákkal jellemzően 73 és 78 százalékkal olcsóbbak az edények a fogalmazó által ajánlott fogyasztói árhoz képest. Peugeot serpenyő például 10 hűségponttal 16 ezer forint helyett 3499 forintért szerezhető. A legdrágább termék egy fazék tetővel, amely 25 ezer forint helyett 6499 forintba kerül a matricákkal. Hogy ez esetben mennyivel járunk jobban, ha így vásároljuk meg a termékeket, nehéz az összehasonlítás. Az interneten keresgélve Peugeot márkájú serpenyőket sehol sem találtunk.

Néhány termék ára hűségpontokkal és eredeti áron
A promóciós termék neve Hűségpontokkal (forint) Hűségpontok nélkül (forint) Máshol mennyibe kerül?
Szantoku kés (Auchan) 30 pont + 2 699 14999 3390 (itt)
Szeletelő kés (Auchan) 30 pont + 2399 11699 2636 (itt)
Bambusz késtároló blokk (Auchan) 15 pont + 4299 16499 4865 (itt)
Thermo kancsó (Spar) 25 pont + 9999 26499 n.a.
Duplafalú desszertestál (Spar) 25 pont + 3999 7999 9653 (itt)
Duplafalú kávéspohár készlet (3db) (Spar) 25 pont + 3999 9999 7996 (2 db, itt)
Szószos, nyeles lábas (CBA) 10 pont + 3499 12999 n.a.
Serpenyő (CBA) 10 pont + 4499 19499 n.a.
Fazék tetővel (CBA) 10 pont + 5499 23999 n.a.
Lábas üvegfedővel (Penny Market) 15 pont + 4790 7990 9490 (itt)
Serpenyő (Penny Market) 15 pont + 1990 3990 n.a.
Grill Serpenyő (Penny Market) 15 pont + 3890 6490 n.a.

A Penny Market is szeptember közepén indított 2 hónapos hűségakciót. A diszkontlánc üzleteiben is ezer forint után adnak 1 pontot, a füzetbe 15 pont gyűjthető. 8-féle Vivess edényt kínálnak akár 50 százalék kedvezménnyel. Grill serpenyő például 15 matrica és 3890 forint. Eredeti ára 6490 forint lenne, de egy 20 cm átmérőjű lábas üvegfedővel szintén 3890 forint 6490 forint helyett. Legolcsóbb promóciós termékük egy 2 darabos tálalókészlet, 1490 forint helyett 890 forint 15 matricával.

A pontgyűjtő füzetben ugyan nem szerepel, a Penny honlapján viszont található egy piros színű, 24 cm átmérőjű lábas fedővel, amely pontokkal csak 4790 forintba kerül, eredeti árnak 7990 forint van feltüntetve. Az interneten ennél valamivel drágábban, 9490 forintért találtuk meg ugyanezt a terméket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG