A svájci Nestlé, a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója bejelentette, hogy piacra dobta az első olyan KitKat csokoládét, amely kakaó alapanyagát a korábbinál tisztességesebb módon állítják elő.
Ez azt jelenti, hogy a kakaóbabot termelő farmerek a cég „jövedelemgyorsító” programjának résztvevői. A kezdeményezés célja, hogy csökkenjen a szegénységben élő kakaóbab-termelők és a vállalat többi beszállítójának és alkalmazottjának életszínvonala közötti jelentős különbség. Ezen belül a cég állítása szerint szeretné megszüntetni a nők és a gyermekek kizsákmányolását.
Emellett igyekeznek technológiájuk és gazdálkodásuk javítására is rávenni a farmereket. A Nestlé eddig tízezer családot támogatott ezzel a kezdeményezésével az elefántcsontparti kávéültetvényeken. A tervek szerint idén Ghánában bővítik ezek számát, amivel további 30 ezer család helyzetén akarnak javítani. Ha minden az elképzelések szerint halad, akkor az évtized végére 160 ezer farmer családnak biztosíthatnak olyan jövedelmet, amivel kiléphetnek a mélyszegénységből. A gyerekeiket iskolába küldhetik és a nők munkáját is megfizethetik.
Az ESM kiskereskedelmi szakportál szerint a KitKat „Breaks for Good” szériáját már januárban elkezdik árulni 27 európai országban. Áprilistól az Egyesült Királyságban is találkozhatnak vele a vevők az áruházak polcain. A Nestlé előáll egy limitált szériás változattal, amely 70 százalékos fekete csokoládéval készül a támogatott farmerektől származó kakaóbab felhasználásával.