Elindult a Most harapjon rá! promóciós kampány, amely a magyar alma fogyasztását és vásárlását kívánja ösztönözni – jelentette be a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára.
Hol és mikor kóstolhatsz?
A kampány december 10-ig tart, ez idő alatt hét kereskedelmi áruházlánc – Aldi, Auchan, CBA, Lidl, Metro, Spar, Tesco – üzleteiben ismerhetik meg a fogyasztók a magyar termést.
Alma kóstoltatási helyszínek és időpontok 2016. október. 27. és december 10. között. A nagyobb méretű képért kattintson ide >>>> |
Czerván György, az FM államtitkára szerint több mint 7500 termelő foglalkozik almatermesztéssel, Magyarország pedig 32 800 hektáros almaültetvénnyel rendelkezik, amely a hatodik legnagyobb az Európai Unióban. Az államtitkár szerint a magyar lakosság korábban évente akár 30 kilogramm almát is elfogyasztott fejenként, ez viszont mára a felére csökkent.
A kormány az idei tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez több mint 2000 iskola és fél millió tanuló csatlakozott, megvalósítására mintegy 4 milliárd forint európai uniós és hazai támogatást biztosítanak.
Az alma kilónkénti átlagárának alakulása a hipermarketekben. Forrás: Privátbankár Árkosár-felmérés |
Mindenki összefog?
Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum elnöke szerint ez a kampány az első olyan szintű együttműködés, amelyben gyakorlatilag az összes érintett szakmai szervezet és legnagyobb létszámú kiskereskedelmi áruházlánc részt vesz. A Tesco már hetekkel ezt megelőzően is tartott almakóstoltatást, amivel népszerűsíteni kívánta a Szabolcs-Szatmár-Bereg és a Zala megyei termelőket, hiszen a magyar boltokban kapható alma 90 százalékát hazai termelők adják.
Az előrejelzések szerint idén 480-500 ezer tonna körüli almatermésre lehet számítani a tavalyi 520 ezer tonna után - nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Az Északkelet-magyarországi Alma és Egyéb Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Takács Ferenc szerint jó lenne, ha a magyar közönség tudatos vevőként nem csak az ár alapján vásárolna, hanem a jóízű magyar termékeket pártolnák.