A MÁV közleményében tudatta, hogy a céljuk az elővárosi közlekedés színvonalának emelése. A Budapestet Szolnokkal összekötő 120a vonal vasúti ingatlanjainak megújulása a MÁV Zrt és az önkormányzatok együttműködésével megvalósuló minta projekt, amely során a felek előzetes egyeztetése és kölcsönös együttműködése sikerre vitte az 1,1 milliárd forintos összköltségű régóta várt programot.
A 120a vonal az egyik legnagyobb utas forgalmú elővárosi vonal, melynek épületei egyben a legrosszabb állapotúak. A helyzet hosszú távú megoldása érdekében indította el a MÁV Zrt. Ingatlangazdálkodási Igazgatósága a vasútvonal épület felújítási programját 2010 végén.
Felújításra váró állomás Maglódi Nyaralón
Forrás: MÁV
A komplex épület-felújítási programban egy teljes vonalszakasz 18 helyszínén egyszerre, azonos koncepció szerint valósul meg az ingatlanok (állomások és megállóhelyek) felújítása, az állomás kategóriák és a jelenlegi illetve tervezett utasforgalom figyelembe vételével. A program során megújulnak és akadálymentessé válnak az utasforgalmi területek: váróterem, jegyváltó helyiség, utas WC, állomási előtér, állomási környezet, közlekedési kapcsolatok (busz, P+R, B+R); továbbá a vasútüzemi területek: személypénztárak, forgalmi irodák, szociális helyiségek, szociális blokkok, technológiai helyiségek.
A 2010 végén elhatározott „120a program” a pálya-felújítások menetéhez hasonlóan egy teljes vasúti szakasz ingatlanjainak felújítását tartalmazza a korábbi, többnyire az országban elszórtan, szigetszerűen végzett felújításokkal ellentétben. A MÁV tájékoztatása szerint a vasútvonal egy részén a pályarekonstrukció már megtörtént, így kedvezőbb eljutási időt biztosít a vasúttársaság, de az utasok kiszolgálása rossz infrastrukturális körülmények között történik jelenleg.
Tavasszal már így fog kinézni a szentmártonkátai vasútállomás
Forrás:MÁV
A MÁV kiemelte a program másik sajátosságát, miszerint abban a vonal melletti önkormányzatok partneri szerephez jutnak. Már a tervezés fázisában is részt vettek, majd a közösen kialakított feltételrendszer mentén előzetes megállapodás született a vasútállomásokról, amely stratégiai fontosságú irány a MÁV ingatlangazdálkodása tekintetében. Távlati cél hogy a megvalósuló együttműködés egy országos program mintája lehessen.
A MÁV szerint a sikeres program alapja tehát, hogy a vasúttársaság partnerként tekint az önkormányzatokra, szorosan együttműködik velük törekedve arra, hogy a program végén megszépült állomások és megállóhelyek kerüljenek kialakításra. Az ingatlanok előre definiált állomási kategóriák alapján kerülnek renoválásra, egységes arculattal.
Ahogy közeleg az év vége, úgy lesz egyre kisebb az éves GDP-növekedés. A külkereskedelem is szűkült, különösen Európa irányába.





