A MÁV közleményében tudatta, hogy a céljuk az elővárosi közlekedés színvonalának emelése. A Budapestet Szolnokkal összekötő 120a vonal vasúti ingatlanjainak megújulása a MÁV Zrt és az önkormányzatok együttműködésével megvalósuló minta projekt, amely során a felek előzetes egyeztetése és kölcsönös együttműködése sikerre vitte az 1,1 milliárd forintos összköltségű régóta várt programot.
A 120a vonal az egyik legnagyobb utas forgalmú elővárosi vonal, melynek épületei egyben a legrosszabb állapotúak. A helyzet hosszú távú megoldása érdekében indította el a MÁV Zrt. Ingatlangazdálkodási Igazgatósága a vasútvonal épület felújítási programját 2010 végén.
Felújításra váró állomás Maglódi Nyaralón
Forrás: MÁV
A komplex épület-felújítási programban egy teljes vonalszakasz 18 helyszínén egyszerre, azonos koncepció szerint valósul meg az ingatlanok (állomások és megállóhelyek) felújítása, az állomás kategóriák és a jelenlegi illetve tervezett utasforgalom figyelembe vételével. A program során megújulnak és akadálymentessé válnak az utasforgalmi területek: váróterem, jegyváltó helyiség, utas WC, állomási előtér, állomási környezet, közlekedési kapcsolatok (busz, P+R, B+R); továbbá a vasútüzemi területek: személypénztárak, forgalmi irodák, szociális helyiségek, szociális blokkok, technológiai helyiségek.
A 2010 végén elhatározott „120a program” a pálya-felújítások menetéhez hasonlóan egy teljes vasúti szakasz ingatlanjainak felújítását tartalmazza a korábbi, többnyire az országban elszórtan, szigetszerűen végzett felújításokkal ellentétben. A MÁV tájékoztatása szerint a vasútvonal egy részén a pályarekonstrukció már megtörtént, így kedvezőbb eljutási időt biztosít a vasúttársaság, de az utasok kiszolgálása rossz infrastrukturális körülmények között történik jelenleg.
Tavasszal már így fog kinézni a szentmártonkátai vasútállomás
Forrás:MÁV
A MÁV kiemelte a program másik sajátosságát, miszerint abban a vonal melletti önkormányzatok partneri szerephez jutnak. Már a tervezés fázisában is részt vettek, majd a közösen kialakított feltételrendszer mentén előzetes megállapodás született a vasútállomásokról, amely stratégiai fontosságú irány a MÁV ingatlangazdálkodása tekintetében. Távlati cél hogy a megvalósuló együttműködés egy országos program mintája lehessen.
A MÁV szerint a sikeres program alapja tehát, hogy a vasúttársaság partnerként tekint az önkormányzatokra, szorosan együttműködik velük törekedve arra, hogy a program végén megszépült állomások és megállóhelyek kerüljenek kialakításra. Az ingatlanok előre definiált állomási kategóriák alapján kerülnek renoválásra, egységes arculattal.