Nyílik az olló
A fellendülés révén jelentkező munkaerő kereslet növekedés, illetve a főiskolák, egyetemek diplomás munkaerő-kibocsátása, a pályaelhagyás és a külföldi munkavállalás következtében nyíló olló új kihívások elé állítja a vállalatok HR munkatársait. A szakemberek alapvetően két irányban látják a megoldást: egyrészt elengedhetetlennek tartják a közösségi média sokkal tudatosabb alkalmazását, másrészt megkerülhetetlennek tekintik az eddiginél szisztematikusabb, hosszútávú munkáltatói márkaépítést.
A cégeknek együtt kell élniük azzal, hogy a fiatalok számára a közösségi média vált az egyes számú tájékozódási pontjukká. Innen szereznek információt a barátaikról, ötleteket a programjaikhoz, itt hallanak a kezdeményezésekről és nem utolsósorban innen kapják a lehetséges állásötleteket – mondta Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója.
Ma már nem elég, hogy valaki egyetlen hirdetésben, egyetlen alkalommal találkozzon az ajánlattal. Különböző időszakokban, több irányból kell megszólítani a célközönséget. Ráadásul hiába érjük el a jelöltet, ha a cég neve nem sokat mond vagy nem is szimpatikus. A legjobb jelölteket többen is bombázzák ajánlataikkal, ilyenkor különösen fontos, hogy a jelölt fejében milyen kép is él a cégről – mondta Hadi László.
Az ágyból munkát keresni
A világ vezető munkáltatói márka ügynöksége, a TMP Worldwide tavaly készített felmérése szerint Amerikában a 30 éven aluliak több mint 50 százaléka reggel, még az ágyból történő felkelés előtt megnézi a közösségi oldalait, a munkát keresők 27 százaléka pedig még a reggeli kikászálódás előtt ránéz a legfrissebb állásajánlatokra. Ugyan eszerint a kutatás szerint a Facebook felhasználók 23 százaléka naponta több mint ötször felmegy a saját oldalára.
A TMP Worldwide tagjaként közvetlenül is rálátunk a nemzetközi trendekre. Ha nálunk nem is pontosan ugyanezek az arányok, de a közösségi média nálunk is megkerülhetetlenné vált: a közösségi csatornákon ugyanis bármikor el lehet érni a célcsoport tagjait – mondta Tóth Ákos, a BrandJob vezető tanácsadója. Viszont hiába posztol egy cég a Facebookon, a LinkedIn-n vagy a Twitteren, ha az üzenetátadás módja nem elég személyes és nem szólítja meg a lehetséges jelölteket, akkor semmit sem ér el. A szöveges álláshirdetéseket alig tized annyian nézik meg, mint a szórakoztató, de tartalmas „infotainment” típusú üzeneteket – mondta Tóth Ákos, a BrandJob vezető tanácsadója.
Amit nem tud a Facebook és a LinkedIn
A közösségi média hosszútávon sem váltja ki azonban a személyzeti tanácsadók tudását. A szakemberek tisztában vannak azzal, hogy a fiatalok professzionális színvonalon tudják szakmai önéletrajzukat összeállítani és prezentálni, így a szükséges előszűréshez, a jelöltek tudásának valós felméréséhez szakértői tudásra van szükség. A kiválasztási folyamat során a HR szakemberek a jelöltek személyes interjúztatásával, a tőlük érkező reakciók alapján alkothatnak képet arról, hogy ki a legmegfelelőbb az adott pozícióra.
Ma már édeskevés egy munkatársat a kamera elé állítani, hogy elmondja: szeretek a vállalatnál dolgozni. Olyan hiteles tartalmat kell létrehozni, amit össze lehet kötni az aktuális állásajánlatokkal. A cégarculat építés így könnyíti meg a toborzási tevékenységet, és csökkenti le annak költségeit. A hitelességet pedig azzal is növelni tudjuk, ha elérjük és megnyerjük magunknak a véleményvezéreket. Ők azok, akik az adott célcsoportkörön belül rendszeresen követik a hírfolyamokat. Ha nekik megtetszik a mi hirdetésünk, még akkor is követni fogják és megosztják a híreinket, ha ők maguk éppen nem keresnek állást. A minőségi tartalom megosztásával ugyanis ők is erősítik a közösségükön belüli véleményvezéri pozíciójukat – mondta Hadi László, a JobGroup részét alkotó BrandJob ügyvezető igazgatója.
Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?
Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!
2025. július 16. 15:30
LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
-
Nem tudtak kormányt buktatni a román szélsőségesek
4 órája
-
Egyre keményebben üzen Trump Putyinnak
4 órája
-
Felvásárolhatják az egykori olajipari óriást – már meg is van, kik közül kerülhet ki a befutó
5 órája
-
Átlépett egy határt a forint
5 órája
-
Trump bejelentését Budapesten is megszenvedték
6 órája
-
Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
6 órája
-
Trump vámjai alatt liheg az EU – már keresik a megoldást
7 órája
- Nem akármilyen lépésre készül Szijjártó Péter
- Megverték a függetlenként induló fideszeseket Gárdonyban
- MNB-botrány: elhagyta a Matolcsy-klán rózsadombi bázisát a főszereplő milliárdos cégcsoportja
- Nagy dilemma elé került Lázár János
- Furcsa dolog történt Dzsudzsák Balázs cégével
- Kiderült, mekkora jövedelmet vallott be Rogán Antal
- Óriási razzia indul kedden – itt van, mit vizsgál a hatóság
- Hétfőtől újra szembejön a valóság a magyar kormánnyal 2025. július 13. 08:34
- Bumerángot dobott el az Orbán-kormány 2025. július 8. 08:30
- Az utolsó pillanatban alkut kötött Ursula von der Leyen, váratlan eredmény születhet az EP-ben 2025. július 10. 08:49
- Emelkedett az állampapírok hozama 2025. július 8. 13:31
- Megrogyott a forint, méregdrága egy euró 2025. június 17. 07:21
- Megint megfinanszírozták valakik az Orbán-kormányt 2025. július 2. 12:21
- Hétfőtől újra szembejön a valóság a magyar kormánnyal 2025. július 13. 08:34
- Izrael kiengedte a szellemet a palackból – Irán atomhatalommá válhat 2025. június 15. 10:03
Nem tudtak kormányt buktatni a román szélsőségesek
A kormánykoalíció nem bukott el.
Átlépett egy határt a forint
Ismét 400 forint felett az euróárfolyam.
Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Elengedik a horvát intézkedést.
-
Év végén jöhet csak kamatcsökkentés2025. május 27. 17:01
-
A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk2025. május 13. 14:44
-
Lassan újra mernek vásárolni a magyarok?2025. január 9. 13:18
-
Visszaesett az építőipari termelés volumene 2024 augusztusában2024. október 16. 11:55
-
Az MBH Bank jövőre a növekedés jelentős gyorsulását várja2024. október 15. 16:58
-
MBH Bank: év végére 4,5 százalékra is nőhet a pénzromlás üteme2024. szeptember 10. 13:59
-
MBH Bank: Kellemetlen meglepetés a júliusi pénzromlási adat2024. augusztus 8. 10:42
-
Elhunyt Schmuck Andor
15:12
-
Magyar Péter burkoltan üzent: nem látna szívesen bizonyos politikusokat a Tisza előválasztásán, pl. Hadházy Ákost
14:47
-
Kapu Tibor hazatér az űrből
11:04
-
Átmenetileg szünetel az ügyintézés az okmányok és járművek terén a kormányablakokban
07:16
-
Meleg, napos idővel indul a hét
07:07
-
Megrogyott a forint, méregdrága egy euró
2025. június 17. 07:21
-
Megint megfinanszírozták valakik az Orbán-kormányt
2025. július 2. 12:21
-
Hétfőtől újra szembejön a valóság a magyar kormánnyal
2025. július 13. 08:34
-
Izrael kiengedte a szellemet a palackból – Irán atomhatalommá válhat
2025. június 15. 10:03
-
Még jobban verejtékezni fog, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
2025. június 30. 07:23
-
Szijjártó Péter bejelentette: kemény lépésre készül Brüsszelben a kormány
2025. július 14. 13:19
-
Átlépett egy határt a forint
2025. július 14. 18:38
-
Zelenszkij nagy dobása – megvan, ki lehet az új miniszterelnök
2025. július 14. 16:27
-
Trump bepöccent, hamarosan amerikai fegyverek potyoghatnak Moszkvára?
2025. július 14. 10:18
-
Nem jött be Orbán Viktor reménye, de Von der Leyen így is nagy csata előtt áll
2025. július 14. 05:42
