Átláthatóbbá teszi a gyógyszercégek promóciós tevékenységét az az etikai irányelv, amely 2016 januárjától kötelező az Európai Gyógyszergyártók és Egyesületek Szövetsége tagvállalatainak - olvasható a keddi Világgazdaságban.
A lap ismerteti: a cégeknek nyilvánosságra kell hozniuk az orvosokkal és az egészségügyi intézményekkel kötött szerződéseik legfontosabb adatait, úgy, hogy beazonosítható legyen, hogy a támogatott mire és mekkora összeget kapott.
Annak ellenére, hogy az Országos Gyógyszerészeti Intézet az orvoslátogatókra vonatkozó promóciós szabályok megszegése miatt jóval nagyobb bírságokat is kiszabhatna - egy forgalmazót 25, egy gyártót pedig akár 500 millió forintra is büntethetne -, tavaly összesen 76, idén pedig 20,5 millió forint értékben bírságoltak, amiből a legmagasabb összeg 50 millió forint volt - derül ki a cikkből.