2009 első kilenc hónapjában 12 százalékkal nőtt a vitaminpiac az előző év hasonló időszakához képest, amely jelentős mértékben meghaladja a megelőző időszak mintegy 2 százalékos növekedését. A részben gyógyszerként, részben táplálékkiegészítőként hozzáférhető vitaminkészítmények piaca 2009-ben ismét átrendeződött – derül ki a GfK LHS HealthCare gyógyszerészek, patikai vásárlók és lakosság körében végzett kutatásaiból, valamint a háztartások privát fogyasztását mérő Consumer Tracking adataiból.
Míg 2008-ban az ügynöki hálózatok jelentős mértékű előretörésének lehettünk szemtanúi a vitaminok piacán (12 százalékról 16 százalékra nőtt a részesedésük), addig 2009-ben a drogériák forgalma nőtt jelentős mértékben, 60 százalékkal a vizsgált időszakban. Így már minden ötödik vitaminra költött forintot ebben a bolttípusban költöttünk el. A gyógyszertárak vitamin értékesítése összességében 21 százalékkal nőtt, a piac 62 százalékát itt értékesítették.
Az egészség ára Az átlagos árszintet tekintve a szupermarketek vezetnek a hipermarketek és kisboltok előtt, ezt követik a gyógyszertárak, majd a drogériák és az alternatív értékesítési csatornák. |
A különböző formák közül a legnépszerűbbek a vitamintabletták (55%, értékben), amelyet a kapszulák követnek (27%, értékben). Azonban egyre népszerűbbek az egyéb formák, cukorkák, italok (8%) és folyamatosan csökken a korábban igen népszerű pezsgőtabletták vásárlása (4%). Legnagyobb mértékben a kapszulák és az egyéb formák forgalma nőtt.
(2009. január-szeptember) - Forrás: Gfk
A gyógyszertárak ezen a piacon betöltött stabil szerepe azt mutatja, hogy a megszokásnak, a bizalomnak és a megbízható forrásnak továbbra is komoly szerepe van a vásárlási döntés során. - Ha nincs hiány, káros is lehet a vitamin |
A vásárlók fő motivációi határozzák meg, hogy milyen jellegű vitaminokat vásárolnak elsősorban. Vannak, akiknek az ajándékok, újszerű csomagolások, élelmiszerkategóriára jellemző formák a legvonzóbbak, míg mások inkább az összetételre, vitaminmennyiségre vagy éppen a gyógyszer státuszra helyeznek nagyobb hangsúlyt.
Rátaláltak a magyarok az akciókra
Bomba üzlet lett a saját márkás termék
Vigyázat: kikészíthet, amit megeszünk
Téli csodafegyver: a béta-karotin
Hogyan szoktassuk rá gyerekünket az egészségre?
Privátbankár