Szeretjük a drogériát, de a gyógyszertárban bízunk?
Látványosan előretörtek a drogériák a vitaminkészítmények piacán, amiben nagy szerepet játszott az árszint is. Úgy tűnik, hogy a pezsgőtabletták kora lejárt
Ma már minden ötödik vitaminra költött forintot drogériában költünk el. Míg 2008-ban az ügynöki hálózatok előretörését figyelhettük meg, addig 2009-ben a drogériák forgalma jelentős mértékben, 60 százalékkal nőtt a vitaminok piacán. A gyógyszertárak vitamin értékesítése összességében 21 százalékkal nőtt, a piac 62 százalékát itt értékesítették. A különböző vitaminformák közül egyre népszerűbbek a cukorkák, italok és folyamatosan csökken a korábban igen népszerű pezsgőtabletták vásárlása.
2009 első kilenc hónapjában 12 százalékkal nőtt a vitaminpiac az előző év hasonló időszakához képest, amely jelentős mértékben meghaladja a megelőző időszak mintegy 2 százalékos növekedését. A részben gyógyszerként, részben táplálékkiegészítőként hozzáférhető vitaminkészítmények piaca 2009-ben ismét átrendeződött – derül ki a GfK LHS HealthCare gyógyszerészek, patikai vásárlók és lakosság körében végzett kutatásaiból, valamint a háztartások privát fogyasztását mérő Consumer Tracking adataiból.
Míg 2008-ban az ügynöki hálózatok jelentős mértékű előretörésének lehettünk szemtanúi a vitaminok piacán (12 százalékról 16 százalékra nőtt a részesedésük), addig 2009-ben a drogériák forgalma nőtt jelentős mértékben, 60 százalékkal a vizsgált időszakban. Így már minden ötödik vitaminra költött forintot ebben a bolttípusban költöttünk el. A gyógyszertárak vitamin értékesítése összességében 21 százalékkal nőtt, a piac 62 százalékát itt értékesítették.
Az egészség ára
Az átlagos árszintet tekintve a szupermarketek vezetnek a hipermarketek és kisboltok előtt, ezt követik a gyógyszertárak, majd a drogériák és az alternatív értékesítési csatornák.
Mindez egyrészt a drogériák erősödő aktivitásának köszönhető a vitaminok és vitaminozott készítmények terén. Elsősorban az egy vásárlás során vitaminokra fordított összeget tudták közel 50 százalékkal növelni 2009-ben, emellett pedig 10 százalékkal nőtt a drogériákban vitaminokat vásárlók aránya. Ugyanakkor az ügynöki hálózatban forgalmazott vitaminok árszintje jóval magasabb az átlagosnál, így az általános trendeknek megfelelően sokan visszatértek a hagyományos értékesítési csatornák alacsonyabb árú készítményeihez.
A különböző formák közül a legnépszerűbbek a vitamintabletták (55%, értékben), amelyet a kapszulák követnek (27%, értékben). Azonban egyre népszerűbbek az egyéb formák, cukorkák, italok (8%) és folyamatosan csökken a korábban igen népszerű pezsgőtabletták vásárlása (4%). Legnagyobb mértékben a kapszulák és az egyéb formák forgalma nőtt.
Az egyes kereskedelmi csatornákban egy vásárlás során vitaminokra elköltött pénzösszeg Ft-ban (2009. január-szeptember) - Forrás: Gfk
A gyógyszertárak ezen a piacon betöltött stabil szerepe azt mutatja, hogy a megszokásnak, a bizalomnak és a megbízható forrásnak továbbra is komoly szerepe van a vásárlási döntés során. - Ha nincs hiány, káros is lehet a vitamin
„Ezekből a tendenciákból is jól látszik, hogy az élményvásárlásnak és a bolti aktivitásoknak, kihelyezéseknek egyre nagyobb jelentősége van ezen a folyamatosan fejlődő piacon. A vitaminok és táplálék-kiegészítők egyre inkább egységes piacnak tekinthetők az egyre gyarapodó kombinációk, készítményformák, vitaminforrások és előállítási technológiák révén” – mondta el Dr. Lantos Zoltán, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
A vásárlók fő motivációi határozzák meg, hogy milyen jellegű vitaminokat vásárolnak elsősorban. Vannak, akiknek az ajándékok, újszerű csomagolások, élelmiszerkategóriára jellemző formák a legvonzóbbak, míg mások inkább az összetételre, vitaminmennyiségre vagy éppen a gyógyszer státuszra helyeznek nagyobb hangsúlyt.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Egészen másként látják a munkahelyi képzéseket a beosztottak és a vezetők egy új amerikai felmérés szerint. Az előbbiek elvárják a munkahelyüktől, hogy ezekkel támogassa a karrierjüket, miközben az utóbbiak legyintenek a dologra.
Meghatározó erő akar maradni egy kormányváltás idején is a jelentősen meggyengült MSZP. Komjáthi Imrét, a párt társelnökét erről is kérdeztük az ATV napi adásában, fontos munkaerőpiaci és társadalmi kérdések mellett.
Lemondott posztjáról a Schiphol vezérigazgatója, Európa legnagyobb légikikötőjének első embere az immár állandósult reptéri káosz miatt adta be felmondását. Amszterdam mellett London, Frankfurt és Párizs repterei is kaotikus helyzetben voltak a nyári csúcs alatt.