Taivainen Krisztián hangsúlyozta, hogy már egy mindössze néhány munkavállalót foglalkoztató kisebb vállalkozás is megengedheti magának, hogy olyan rendszert használjon, amely lefedi cége teljes adminisztratív, irat- és dokumentumkezelési valamint ügyviteli folyamatait is. Egy ilyen rendszer alkalmazásának a költsége csupán néhány ezer forintos havi kiadást jelent, amiért nem pusztán egy távmunkát elősegítő megoldást kap a cég, hanem a cégirányítás széles spektrumát lefedő üzleti alkalmazásokat.
Nagyvállalati környezetben jóval komplexebb cégirányítási funkciók kiszolgálását kell megvalósítani, ebben az esetében több százezer forintba is kerülhet egy ilyen rendszer kiépítése, az ezzel megspórolható összeg ugyanakkor több tízmillió forint is lehet. Egy 250 alkalmazottat foglalkoztató cég számos teher alól szabadul fel, például nem kell irodát bérelni, az ingatlant fenntartani, rezsit fizetni, vagy az informatikai környezetet kialakítani és üzemeltetni.
Egy igazán kifinomult elektronikus adat- és dokumentumkezelést támogató szoftveres környezet alkalmazása révén a céges telefonköltségeket is harmadával lehet csökkenteni annak köszönhetően, hogy a kommunikáció átkerül a rendszerbe. A magyar munkavállalóknak ennek ellenére csak három százaléka dolgozott tavaly távmunkában.
A távmunka elterjesztésével elsősorban a foglalkoztatásukban hátránnyal induló vagy akadályozott személyek - így például megváltozott munkaképességűek, mozgásukban korlátozottak, kismamák, nagycsaládos édesanyák - munkaerő-piacra való visszatérését, vagy oda való integrálását lehetne segíteni.