A BKK és a BKV döntése értelmében a korábbi 3 után még 15 darab vadonatúj magyar busz érkezik Budapestre. Az Ikarus V127 típusú tizenkét méter hosszú, alacsonypadlós autóbuszokat korszerű, a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő dízelmotorok hajtják.
A buszok vételára 52 millió forint, mely további összesen 3,5 millió forintos anyagbeszerzéssel (pl. festék, akkumulátor, gumi) és körülbelül 2,5 millió forint értékű BKV által elvégzett végső összeszerelési és fényezési munkával egészül ki.
A BKV szereli össze a buszokat
Az alacsonypadlós szóló Ikarus autóbuszok egy kísérleti jellegű projektben, az úgynevezett PKD-konstrukcióban készülnek, aminek lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját gyártja le, vagyis a minden elemében új busz alkatrészek formájában érkezik a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től a BKV-hoz.
Az összeszerelést, a fényezést, a belső tér kialakítását a BKV végzi. Ezzel a módszerrel az új buszok költséghatékonyabban készülnek egy komplett jármű vásárlásához képest - írja a BKK. Azt is előnyként említik, hogy a gyártásban részt vevő személyzet a későbbi karbantartásra is felkészül az összeszereléskor.