"Az európai piac felvevőképessége 20-25 százalékkal csökkent, ami miatt jelentős a fölöslegessé vált kapacitás" - mondta Girsky. Hozzátette: ez nemcsak az Opel problémája, hanem más autógyártóké is. Megerősítette a vezetésnek azt a szerződésben vállalt kötelezettségét, hogy 2014 végéig nem lesznek elbocsátások a gyártást érintő területeken és nem lesznek gyárbezárások sem. Mindamellett hangsúlyozta, hogy Európában válság van, és erre az Opelnek is reagálnia kell.
Az Opel/Vauxhall az amerikai General Motors (GM) európai leányvállalata. A cég legutóbb 2006-ban volt nyereséges, a 2008-ban elmélyült világgazdasági válságban pedig végveszélybe került és a tulajdonos azt fontolgatta, hogy eladja. A német kormány a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítóval közösen tervet készített a társaság megmentésére, végül azonban a GM úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja a céget.
Ennek során megszüntettek nyolcezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat. Az Opel azonban nem állt talpra, a veszteség tavaly 575 millió euró volt.