A Stadler 2012 decemberében kötött stratégiai partnerséget a magyar kormánnyal. Részletek >> |
A Stadler Rail Csoport építi meg a világ első egyszintes, alacsonypadlós nagysebességű vonatát, amely az Alpokon keresztül, észak-déli irányban vezető nemzetközi hálózaton jár majd - közölte a vasúttársaság.
A Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) 2012-ben írt ki pályázatot nagy sebességű vonatok beszerzésére. A 980 millió svájci frank értékű tendergyőzelem értelmében a Stadler 29 darab 11 részes, óránként 250 kilométeres végsebességre képes EuroCity motorvonat gyártására kapott megbízást.
Hol lesznek ilyen vonatok?
A 400 ülőhellyel rendelkező, 11 részes, 200 méter hosszú motorvonatok várhatóan 2019-től állnak forgalomba, Svájcban, Olaszországban, Németországban és Ausztriában fognak közlekedni. A flotta teljes egészében a bussnangi telephelyen készül, a forgóvázakat pedig a winterthuri üzemben gyártják.
A svájci vasúti járműgyártó csoport 2012-ben, Berlinben az első földalatti, a jelenlegi pályázattal pedig az első nagy sebességű járműre kiírt megrendelését nyerte el, ezzel új piaci szegmensbe lépett.
A svájci székhelyű Stadler Rail Csoport jelenleg több mint 6000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte, konszolidált árbevétele 2012-ben elérte a 2,4 milliárd svájci frankot, míg 2013-ban az előzetes nem auditált adatok szerint 2,5 milliárd svájci frankot tett ki. A cég közleménye szerint az európai országok nagy adósságállománya a tenderkiírások drasztikus visszaeséséhez vezetett. Így 2012-ben a Stadler megrendeléseinek összege az addigi szokásos 2 milliárd svájci frankról 720 millióra esett vissza, jelenleg azonban ismét eléri a 2 milliárd svájci frankot.