A nemzeti kereskedőház azért jött létre, hogy a magyar vállalkozások számára megfelelő külpiaci lehetőségeket találjon, ugyanakkor amellett, hogy az anyaországi magyar vállalkozások számára befektetési lehetőségeket keresnek, nagyon fontos az is, hogy megtalálják a szerbiai magyar vállalkozásokat, és felmérjék azok lehetőségeit, illetve igényeit.
A kétoldalú együttműködés fő területe a mezőgazdaság és az élelmiszeripar, de más területet is érintenek majd a magyar és a szerb igények szerint - hangsúlyozta Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
A magyar kormány 50 milliárd forintos támogatásával, amely terület- és gazdaságfejlesztésre fordítható, valamint a nemzeti kereskedőház megnyitásával a két ország olyan közös projekteket tud megvalósítani, amelyekkel más országok piacain lehet megjelenni.
További irodák nyílnak
Jelenleg több mint 400 magyar-szerb vegyes tulajdonú vállalat tevékenykedik Szerbiában, és a jövőben ez a szám tovább növekedhet. A magyar-szerb kereskedelmi forgalom a tavalyi esztendőben meghaladta az egymilliárd eurót, és már az idei év első nyolc hónapjában is több mint 700 millió euró volt, és folyamatosan növekszik.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház közép-európai kereskedelem-élénkítő programja keretében a jövő év elejéig 22 iroda kezdi meg működését a Kárpát-medencében, illetve Lengyelországban.