Új gyártási technológián alapuló, alacsony üzemeltetési költségű, hosszú élettartamú, környezetbarát városi hibrid autóbuszt fejlesztetett az evopro Bus Kft. az Új Széchenyi Terv keretében - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
Látványterv a buszról |
Számítások szerint egyetlen új magyar busz megrendelése 7-8 új munkahelyet jelenthetne. A Magyarországon gyártott és üzembe helyezett buszok példája azt mutatja, a magyar ipar képes a mai igényeknek megfelelő korszerű buszokat gyártani a külföldi típusoknál nagyjából 20 százalékkal olcsóbban. |
Tájékoztatásuk szerint az evopro Bus Kft. 392 millió forintot meghaladó vissza nem térítendő támogatást nyert el a "Piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatása" című pályázaton az Új Széchenyi Terv keretében, a 758 millió forintot meghaladó összköltségű beruházásból hibrid autóbuszt fejlesztettek.
Szakítottak a tradíciókkal
A projekt megvalósítási időszaka 2012. január 1-től 2014. május 30-ig tart. A fejlesztés során elsősorban a Magyarországon jelenlévő, mintegy 40 nemzetközi és magyar cég termékeiből építkeztek, így a tervek szerint összességében 70 százalékban magyar hozzáadott értékű járműcsalád jöhet létre, amelynek tagjai között - a midibusztól a csuklós buszon át a trolibuszig - számos típusvariáció szerepel.
Nem csak papíron létezik: a cég korábbi közleménye szerint szeptember végére készülnek el a vázelemek. (A fotó szeptember 18-án készült.) |
A projekt több innovációs megoldást tartalmaz, például szakítottak azzal a világszerte bevett gyakorlattal, hogy egy diesel üzemű autóbuszt átépítenek valamely hibrid, vagy üzemanyag cellás változatra - hangsúlyozza közleményében az evopro Bus Kft.