A biztonság a legnagyobb kihívás a mobilszolgáltatókank?
Ötszörösére emelkedett tavaly a mobilbiztonságot érintő regisztrált incidensek száma - derül ki a McAfee legújabb, az MTI-nek hétfőn eljuttatott kutatásának eredményeiből. A felmérésben részt vevő mobilszolgáltatók 83 százaléka volt kitéve mobileszköz-fertőzésnek, az ezer eszközt meghaladó incidensről beszámoló európai és ázsiai mobilszolgáltatók száma több mint kétszeresre nőtt 2006-ra.
A megelőző évhez képest 2006-ban kétszerannyi mobilszolgáltató költött 200 ezer dollár feletti összeget mobilbiztonságra. A mobilfenyegetések elhárításának költségét több mint ezer órára becsülő mobilszolgáltatók száma 700 százalékos növekedést mutat - fűzik hozzá.
A biztonságot érintő incidensek a legnagyobb befolyást az – a még mindig jelentős ügyfélcserélődést mutató iparágban kulcsfontosságú tényezőnek számító – ügyfél-elégedettségre gyakorolták. A szolgáltatók közel harmada (29 százalék) valamennyi tényező közül – a bevételt is beleértve – az előfizetői elégedettséget nevezte meg, mint ami a legnagyobb veszteséget szenvedte. A rosszindulatú mobiltámadások hatása másodsorban a hálózati teljesítményben jelentkezik.
A kutatásból kitűnik, hogy a mobilszolgáltatók majdnem 80 százaléka fő tényezőként említette a közönségkapcsolatokra és a márkanévre tett hatást, amelyet szorosan követett az új szolgáltatások megbízhatóságába vetett bizalom megrendülése.
A mobilszolgáltatók világszerte egyre gyakrabban vannak rosszindulatú támadásoknak kitéve és egyre több pénzt és időt áldoznak a támadások okozta károk helyreállítására. A kutatás azt mutatja, hogy az érintett mobilszolgáltatók csaknem fele ellen az utóbbi három hónap során történt támadás.