Az internetre fellépő felhasználók 67 százaléka tölti az idejét bloggolással (internetes naplóírással) illetve a közösségi portálokon. Az ilyen típusú honlapok iránti érdeklődés négyszer olyan gyorsan növekszik, mint például az internetes keresés, vagy az e-mailezés használata - mutatta ki a Nielsen cég.
A világ legnagyobb piackutatója a különféle honlapok iránti érdekélődést kutatva kiszámította: milyen gyakorisággal, mennyi időt töltenek el a felhasználók az egyes honlapokon. Az internetet rendszeresen használók körében a kereső szoftverek iránt 85,9 százalékos az érdeklődés, a hírportálok esetében 85,2 százalék. A legérdekesebben a közösségi portálok és az elektronikus levelezés aránya alakult: a felhasználók 65,1 százaléka használja még az e-mailt kapcsolattartásra, 66,8 százalék viszont már inkább a közösségi portálok felé fordult.
Utóbbi esetében a cég a nem csak a Facebook/Twitter-típusú honlapok felkeresését, hanem a blogolást is beleszámolja. A Nielsen számításai alapján minden 11. percben egy internetes átlagfelhasználó valamelyik közösségi portálon tölti idejét.
A legnépszerűbb honlap egyébként világszerte a Facebook. A kutatás emellett azt is felfedte, hogy meglepő módon nem a fiatalok, hanem a 35-49 évesek körében növekedett igazán jelentősen ezeknek a honlapoknak a használata. Még meglepőbb, hogy a Facebook használóinak majdnem egynegyedét az 50 éven felüliek teszik ki. Végül a Nielsen azt is kimutatta, hogy rengetegen már nem is számítógépen, hanem a mobiljukon keresztül látogatják a közösségi honlapokat - olvasható a BBC honlapján.
Váltott az APEH: nem győzték az iramot
Három szűk esztendő vár a médiára
Letiltott videoklipek: a YouTube visszavág
Mobil magyarok: szabadulunk a vezetékektől
MTI