1p
KKV
Talán a jövő meghatározó járműve lesz a Tesla, de a tömegtermeléshez még több évi fejlesztésre és sok százmillió dollárra van szükség - a gyártó azonban nagy bajban van.
A Tesla Roadster, a kaliforniai Tesla Motors vállalat korszerű elektromos autója talán a jövő meghatározó járműve lesz, de a tömegtermeléshez még több évi fejlesztésre és sok százmillió dollárra van szükség - írta a The New York Times.

A Tesla nem hibrid, benzines-elektromos hajtású kocsi, mozgását kizárólag egy elektromos motor biztosítja. A kocsi gyors, a kritikusok szerint szenzációs külsejű, mindenki megfordul utána. Azokról a példányokról van szó, amelyeket milliomosok már megvehettek maguknak. A ma még csak tulajdonképpen a "koncepció autó" szintjén álló jármű ára ugyanis meglehetősen borsos: 109 ezer dollár (22,4 millió forint).

A teljesen elektromos hajtású autó technológiája ma még annyira kiforratlan, hogy a fejlesztés további hosszú éveket követel. A Tesla Motors az életben maradásért küzd, most folyamodott 400 millió dolláros alacsony kamatozású szövetségi hitelért. A washingtoni kongresszus tavaly 25 milliárd dolláros kölcsönkeretet hagyott jóvá az energiatakarékos járművek fejlesztésére.

A San Carlos-i központú Tesla Motors eddig 145 millió dollárt költött a Tesla Roadsterre, egyes hírek szerint hamarosan újabb 40 millió dolláros segítséghez jut magánbefektetőktől. A The New York Times emlékeztetett arra, hogy egy vadonatúj autótechnológia kifejlesztése akár 1 milliárd dollárba is kerülhet, a General Motors első kísérlete egy elektromos autó előállítására, az EV1-program ekkora összeget emésztett fel a 90-es évek elején.

A Tesla bevallja, hogy még a szövetségi segéllyel sem tudná az igényelt ütemben befejezni a kocsi kifejlesztését, mivel a hajtáslánc legfontosabb eleme, a jelenleg csaknem féltonnás lítium-ion akkumulátor nem eléggé fejlett. A Tesla támogatói közül többen technológiai csodára, valamiféle áttörésre számítanak az akkumulátorgyártás terén. Mások viszont rámutatnak: az akkumulátortechnológia sajnos nem fejlődik olyan gyorsan, mint a félvezetőipar. Lawrence Dubois, az ATMI félvezetőgyár vezető mérnöke kifejtette: a kémia törvényeit képtelenség átugrani, "nem lehet még több energiát belepréselni egy mind kisebb térbe, úgy, ahogy azt a tranzisztorokkal meg lehet tenni" az integrált áramkörök esetében.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szerint már az is kedvező lenne, ha évente csak 8 százalékkal olcsóbbodnának az akkumulátorok. Azonban így is legalább 9 év kellene ahhoz, hogy a telepek ára a felére csökkenjen, és a Roadster elérhetőbb árú legyen.

Musk ugyanakkor elmondta, cége gyorsabb fejlesztést hajthatna végre, ha nem tennék olyan magasra a mércét: a Roadster nemcsak gyors, hanem az újratöltések között 244 mérföld megtételére képes, s ez egyedülálló teljesítmény. A BMW a novemberi Los Angeles-i autóshow-n mutatta be új, teljesen elektromos autóját, a Mini E-t, amely 20 százalékkal kisebb teljesítményű, és csak 150 mérföldet lehet vele egy töltéssel autózni. A tömegtermelést azonban a német autógyártó sem indítja el, egyelőre 500 Mini E-t lehet majd bérelni havi 850 dollárért egy évre, amelynek a végén a kocsik visszakerülnek a BMW-hez további tesztelésre.

A Tesla eddig 80 Roadstert szállított tehetős megrendelőinek, hetente 15 járművet szerel össze. A legtöbb vásárló a kaliforniai Szilícium-völgy milliomosai közül kerül ki; ilyen kocsival jár például Sergey Brin és Larry Page, a Google szoftvercég két alapítója, valamint Jeff Skoll, az eBay internetes kereskedelmi vállalat társalapítója.


Egy töltéssel 244 mérföldet bír



Formás hátsó - a részletkre is figyeltek a tervezők



A kormány, amit senki sem váltana le



Benzintank nélkül is van élet - csak egyelőre drága




Ebédidő - tankolásra várva

Már Londonban is pénzt kunyerál a GM
Törik a fejüket az amerikai menedzserek 
Nyűglődik Amerika
Összeomlás szélén a két legnagyobb autógyár
Sikeres lehetett a német autólobbi  

MTI

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG