Az eredmények elemzéséből kitűnik, hogy azok a mikrovállalkozások és kkv-k, amelyek marketing tevékenységet folytatnak, nagyobb éves forgalomra számíthatnak mint azok, amelyek nem. A mikro-, kis- és közepes vállalkozások marketing tevékenységére vonatkozó adat megdöbbentő az elemzők szerint, mert rámutat, hogy a szektor vállalkozásai még mindig nincsenek tudatában a marketing jelentőségének.
Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint ugyanakkor ha lassan is, de növekszik a marketing tevékenységet folytató cégek száma. Egy, a Marketing Commando által 2002-ben 1000 fő körében végzett felmérés szerint mindössze a mikrovállalkozások és a kkv-k 18,7 százaléka marketingezett. Ennek tükrében a most mért 32,8 százalék pozitív változást jelent.
A kutatásban részt vevő cégek vezetői döntően úgy nyilatkoztak, hogy pénzre lenne szükségük a hiányzó marketing feladatok megoldásához. Eszerint makacsul tartja magát a tévhit, miszerint a marketing költséges - mutatnak rá a kutatók.
Wolf Gábor szerint ennek egyik oka a túl elméleti hazai marketingképzés, ami túlnyomóan a nagyvállalatoknak szóló szemléletet tanítja. A mikrovállalkozásoknak és a kkv-knak azonban egyszerű, gyakorlatias marketing eszközökre van szükségük - hangsúlyozza a közlemény.
Cégeink belenyúlnak a jóba: az EU-kasszába
Csalóka számok: még mindig bajban a magyar kkv-k
A világ legmagasabb adói: az élmezőnyben vagyunk
A kkv-król megfeledkezik az állam?
A főnök tudja, hogy utáljuk
MTI