A finanszírozás egyelőre még nem világos, az ügylethez korábban 500 millió euró hitelt helyezett kilátásba az Európai Beruházási Bank (EIB) a svéd állam garanciavállalásával. Az EIB szeptember 22-én esedékes igazgatósági ülésén dönt a hitelről, azt követően határoz a svéd kormány is a garanciavállalásról.
A 3500 embert foglalkoztató Saab az utóbbi húsz évben csaknem egyfolytában veszteséges volt. Idén februárban csődvédelmet kért, áprilisban pedig a GM közölte, hogy már nyáron szeretné eladni a céget.
A Koenigsegg nem nagy vállalat, 45 embert foglalkoztat, évente alig tucatnyi sportautót gyárt, és szinte a semmiből lépett elő vásárlóvá. Elemzők szerint nem biztos, hogy a 15 éve alapított társaságnak elegendő szakismerete van a hozzá képest óriási Saab működtetéséhez, és az sem teljesen biztos, hogy a két autógyártó illik majd egymáshoz. Az ügylethez a Koenigsegg társult Bard Eker dúsgazdag ipari formatervezővel, aki a sportkocsigyártó cég legnagyobb részvényese 45 százalékos tulajdonrésszel.
A termelés folytatásához a Saabnak egymilliárd dollárra van szüksége, és évente 150 ezer autót kellene eladnia a gazdaságos működéshez, de ez már régóta nem sikerül. Tavaly világszerte 93 ezer Saab kelt el, idén az első öt hónapban ennek a felét sem sikerült megközelíteni. A társaság vesztesége becslések szerint idén 382 millió svéd korona lehet.
Az EU kedveskedik az autógyáraknak
100 ezer elektromos autót akarnak Ausztriában
A horvátoknak megérte autópályát építeni
Megúszhatjuk a készpénzezést az autópályákon
Tovább tart az egyre kínosabb Opel-saga
MTI
MTI