A legjellemzőbb - és egyben legnagyobb botrányt kavaró - hibajelenség, a "vörös halálkör" majdnem minden egyes elsőszériás Xbox 360 konzolt érintette. A jelenséget azért nevezik így, mert amikor az érintett készülékek már majdnem teljesen elromlottak, akkor a főkapcsolónál megjelent egy vörös kör, amely a hibára figyelmeztetett. Ilyenkor pedig már más nem segített csak a konzol cseréje - bár gyakran a cseregép is áldozatul esett a gyári hibának.
A későbbi szériákban a "vörös halálkört" már megjavították, helyette viszont újabb szériahibák jelentek meg - igaz, már sokkal ritkábban.
A 2005 novembere óta gyártott konzoloknak így is összesen 54,2 százaléka hibás. Ez a szám meglehetősen szégyenteljes: a rivális Sony Playstation 3 készülékénél ez a szám 10,6 százalék, a Nintento Wii-k esetbéen pedig mindössze 6,8 százalék.
Százszoros mobilnet sebességet várnak |
Ugyanakkor az Egyesült Államokban a Microsoft vevő- és felhasználó-szolgálata a legrosszabb minősítést szerezte meg, mivel a legtöbbször több mint egy hónap átfutási időre volt szükségük a meghibásodott konzolok javításához vagy cseréjéhez. A Nintendónál ez általában egy-másfél hétig tartott. Az Xbox vevőszolgálatát a vásárlók mindössze 37,7 százaléka találta segítőkésznek - a Sony ügyfélszolgálatának esetében ez a szám 51,1, a 56,1 százalék.
Meglepő fordulatként azonban a rossz tapasztalatok ellenére is az Xbox 360-tulajdonosoknak mindössze 3,8 százaléka jelentette ki, hogy sosem vesz többé a Microsoft termékéből.
Soha ennyi bankkártyaszámot nem loptak el
Háború az interneten: legális spamolás?
Véget vetnek a netes ingyenességnek?
A kormány megszállja az internetet
MTI