A Renault csoport az első félévben 1 106 989 személyautót és könnyű teherjárművet adott el világszerte, 16,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Ezenközben a világpiac egészében is 16,5 százalékkal szűkült a Renault becslése szerint, így a csoport megőrizhette átlagosan 3,7 százalékos piaci részarányát ezekben a kategóriákban. Ebben az összesítésben még nincs benne a Ladát gyártó orosz AvtoVAZ, amelynek 25 százalékát tavaly márciusban vette meg a Renault egymilliárd dollárért.
A csoport által közölt adatokból azonban kiderül, hogy az első félévben e két kategóriában Renault-márkákból 898 666-ot adtak el, 21,5 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első félévben, a Renault-Samsung-Motors 1,4 százalékkal 54 497-re növelte értékesítését, viszont a Dacia 153 826 járművet értékesített világszerte, 20,3 százalékkal többet a tavalyi első félévinél, miközben a román autópiac vagy a felével zuhant az első félévben az egy évvel azelőttihez képest. A Dacia a termelésének 80 százalékát exportálja.
Ennél is erőteljesebbek a júniusi számok: a Renault-márkák értékesítése a múlt hónapban már csak 7,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, de a Dacia eladásai 40,8 százalékkal haladták meg a tavaly júniusit.
Az Automobile Dacia vállalatot 1966-ban alapították a Renault segédletével. A Renault 1999. júliusban megvásárolta a román céget, azóta másfél milliárd eurót fektetett bele, és a Dacia a legnagyobb román exportőr lett. A Lada-márkákból júniusban 33 940 kelt el, 46,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt, közölték a Renault-nál.
Eladó: az adósságai megroppantották a Porschét
Úgy vesszük a sportautókat, mint a cukrot!
Éledezik az autópiac: a VW Golf a kedvenc
Tévedett, aki hitt az Opel megmenekülésében?
Drasztikus visszaesés: a mi autónk sem kell?
Győrben gyártja gazdaságos motorjait az Audi
MTI