Hoffmann Antal szerint a hatályos jogszabályok alapján a közösségi közlekedés része a távolsági és a közvetlen helyközi járat, de a zsáktelepülések kiszolgálása is. "A rendszer így egész, s részeire bontani felér egy öngyilkossággal" - fogalmaz az ügyvivő.
Hozzátette: "A szolgáltatást ma végző Volán társaságok is tudják, és nem tagadják, hogy a távolsági járatok egy része, igaz árkiegészítéssel, nyereséges, de a helyközi járatok egy jelentős része, a zsáktelepüléseket kiszolgáló járatok kivétel nélkül veszteségesek".
A Volán szakszervezetek fórumának vezetői ezért megdöbbenéssel olvasták az Orange Ways-szel kapcsolatos információkat, melyek szerint ez a társaság a belföldi távolsági járatokon, ha erre engedélyt kap, nem kérne veszteségtérítést, sem pedig fogyasztói árkiegészítést az államtól.
Hoffmann Antal szerint ez az állítás "félrevezetés, csúsztatás és álinformáció". A szóvivő, közleményében több számítással is alátámasztotta azt a véleményét, hogy az Orange Ways által tervezett szolgáltatások, árkiegészítés nélkül nem lehetnek nyereségesek.
Mennyit tudsz az Európai Unióról? Mérd fel tudásod és nyerj!
A tárca megvédte a Volánbuszt, nem lesz verseny
Még nem tudni, lesz-e konkurenciája a Volánnak
100 kilométert állva utazni buszon?
MTI