MTI Fotó: Ujvári Sándor |
Vasárnap éjjel 11 órától hétfő hajnali 2 óráig nem üzemel az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) a jogszabályváltozásokhoz kapcsolódó informatikai fejlesztések telepítése miatt.
Mi változik?
A rendszer fejlesztése után június 1-jétől elég lesz egy ekáer-számot kérni a fuvaroknál akkor is, ha egy feladó több helyről szállíttat, illetve egy címzett több kirakodási helyére történik a fuvar.
Az adatrögzítés menete június 1-jétől:
1. lépés: szállítmány adatok megadása
- Áruforgalom iránya
- Saját megrendelési szám
- Fuvarozás megkezdésének dátuma
- Intermodális (kombinált) fuvarozás
- Feladó adatai
- Címzett adatai
- Szállítmányozó adatai
- Gépjármű adatai
2. lépés: szállítási viszonylatok adatainak rögzítése
- Felrakodási és lerakodási hely címpárok (tetszőleges mennyiségben rögzíthetőek)
3. lépés: az egyes szállítási viszonylatokhoz tartozó áruk adatainak kitöltése
- Szállítás oka
- Vámtarifaszám
- Áru kereskedelmi megnevezése
- UN szám (veszélyes termék esetén)
- Cikkszám (opcionális)
- Bruttó tömeg
- Érték
A további technikai változások a NAV oldalán érhetőek el >>