Az online jelenlét nyújtotta előnyök
A telefonkönyvvel ellentétben az internet mindenhol ott van. Ezen tulajdonságát kihasználva elérheted, hogy a te márkád is ott legyen mindenhol, ahol a célközönséged megfordul. Különböző online marketing eszközökkel élve akár organikusan vagy fizetett hirdetések segítségével megjelenhetsz a Google találati listáján vagy különböző közösségi média oldalakon. Új potenciális ügyfeleket érhetsz el vagy meglévő vásárlóid márkádba vetett bizalmát fokozhatod.
Az online eszközök hatékonyak, célozhatóak és mérhetőek
Kevés tartalom szól mindenkinek. Arra pedig nem érdemes erőforrást pazarolni, hogy olyan emberekhez juttassuk el a termékünk vagy szolgáltatásunk hírét, akiket az nem érdekel. Minden vállalat pontosan tudja, mi jellemző a potenciális ügyfeleire, úgy B2B mint B2C területen. Ezeket a jellemzőket is figyelembe véve, úgy tudod pozicionálni márkád megjelenéseit, hogy az a célközönség nyelvén, azokon a felületeken jelenjen meg amiket ők használnak. Mivel minden kattintásnak nyoma van, az elérések adatait felhasználhatod, hogy a következő tartalom még pontosabban célzott legyen, ezzel növelve az elérések hatékonyságát.
Weblapunk népszerűsítése
Online jelenlétünk központja a márka weblapja. Itt a tartalom mellett a mi kezünkben van a design és a felhasználói élmény is. Nem tévedünk nagyot, ha úgy tekintünk erre, mint egy meghatározó első online benyomásra. Ennek a portálnak a népszerűsítésre rengeteg lehetőség van, pontosan ezért nem triviális azon eszközök kiválasztása, amelyekhez nyúlni érdemes.
Forgalmat az oldaladra alapvetően terelhetsz fizetett vagy organikus módon. Mind a kettőnek megvan a maga előnye és a hátránya. Mivel általánosságban elfogadott, hogy hosszú távon az organikus forgalomra érdemes koncentrálni, így most nézzünk pár ilyen eszközt.
SEO
Vagy magyarul keresőoptimalizálás. Európában és Amerikában a legtöbben a Google segítségével keresnek az interneten, így adja magát, hogy ha a célpiac földrajzilag itt van, akkor erre érdemes optimalizálni. A Google a találati listáján egy tucat szempont alapján rangsorol, de pár SEO szempontból fontos megközelítés alkalmazásával jelentősen növelhető az organikus forgalom, amivel növelhető a bevétel is.
Tartalommarketing
Ha egyszer meg tudod pontosan mutatni, vagy el tudod magyarázni, hogy kell igazi olasz pizzát készíteni, írj belőle egy blogbejegyzést. A fogásokat mutasd be egy videón keresztül és tedd fel a weboldaladra. Ezzel egyszeri energia befektetéssel ezreket győzhetsz meg arról, hogy szakember vagy. A cél az, hogy minőségibb tartalmat adj a látogatóidnak, mint a versenytársaid. Ha az oldalad a technikai szempontoknak is megfelel, a Google előbb utóbb értékelni fogja törekvéseidet.
A látogatók visszajelzéseit, vagy mérhető viselkedésüket fel tudod használni, hogy a jövőben még jobb és jobb tartalmak készüljenek, és ezzel még inkább ki tudod szolgálni a keresési szándékukat. Röviden ezt hívjuk tartalommarketingnek.
Linképítés
Ha a technikai feltételek adottak, és rendelkezel jó minőségű tartalmakkal, nincs más hátra, mint növelni az oldalad hitelességét. Nézzünk egy példát. Hol kapható a legjobb pizza a városban? Azon a helyen, amit a legtöbben ajánlanak, mint jó pizzéria. Pontosan így működik ez a weben is. Ha más oldalak ajánlanak téged, mint hiteles forrást, az növeli az oldalad hitelességét. Hogy tudnak ajánlani? Egyszerűen linkelnek rád. Ezeknek a linkeknek a segítségével hozzá segíthetek ahhoz, hogy idővel a keresési találatok első helyére kerülj.
Lehetsz egyéni vállalkozó, KKV vagy multinacionális vállalat, az internet adta lehetőségekkel élve, és a megfelelő eszközöket használva hatékonyabban és gazdaságosabban növelheted oldalad forgalmát, gyűjthetsz leadeket vagy növelheted láthatóságodat a potenciális ügyfeleid felé.