A sportautók mellett a prémium terepjárók esetében is növekedést mért az MGE: 11 százalékkal több járművet adtak el az első félévben az előző év azonos időszakához képest.
Győző Gábor, az MGE elnöke az MTI-nek elmondta: ezekben a kategóriákban az ár nem befolyásolja a vásárlási szándékot, így a 3,6 millió magyar háztartásból még mindig van 6.000-8.000 olyan, amely megengedheti magának, hogy ilyen gépjárművet vásároljon. Hozzátette: az értékesített személygépkocsik több mint 80 százaléka a kis- és alsóközép kategóriába esik, így a sportautók és prémium terepjárók piaci részesedése igen csekély.
Az értékesítés növekedéséről számolt be az első félévben a Porsche: a márka importőre, a Porsche Hungaria az idén az első hat hónapban 57 Porschét adott el, míg tavaly ugyanebben az időszakban 51 darabot, ez csaknem 12 százalékos növekedés. Az eladott Porschék fele sportautó volt, a másik fele Cayenne luxusterepjáró.
Aradi Géza márkaigazgató szerint a prémium szegmens bővülése részben azzal magyarázható, hogy olyan vevők is megjelentek, akik egyfajta befektetési lehetőségként kezelik a nagyértékű autók vásárlását. Költéseiket a válság némileg befolyásolja olymódon, hogy más befektetésektől elfordulva ezúttal többet költenek luxusra.
Éledezik az autópiac: a VW Golf a kedvenc |
Aradi Géza nagy reményeket fűz az ősszel megjelenő modellhez, a Panamerához is. Az új coupé limuzint élénk érdeklődés előzi meg, előrevetítve, hogy a Porsche márkának a második félévben sem kell csökkenéssel számolnia.
A márkaigazgató úgy vélte, stabil vevőkörük bizalmát erősíti az is, hogy a tavasszal megnyílt kétmilliárd forintos beruházással új budapesti értékesítési központjuk, ahol a luxusmárkához illő szolgáltatási színvonal a Porsche piaci erejét is demonstrálja.
A héten nyitott új szalont Budapesten a Magyarországon új luxus autómárka, az Infiniti forgalmazója. A Nissan prémium kategóriájú márkájának kizárólagos forgalmazásáról az idén márciusban írták alá a szerződést az Infiniti Europe-pal. Nagy Dávid, az Infiniti magyarországi márkaigazgatója az MTI-nek elmondta: hosszú távra terveznek, és az első évben elsősorban a márka felépítése és megismertetése lesz a céljuk. 2010-től kezdik el forgalmazni környezetbarát dízel és hibrid modelljeiket, amelyektől a forgalom emelkedését várják - tette hozzá a márkaigazgató.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint a prémium kategóriában ugyanakkor csaknem 44 százalékkal estek vissza az eladások az idei év első félévében 2008 első hat hónapjához képest.
Míg a Porsche a prémium kategóriában is bővülésről számolt be, a Mercedes márkánál visszaesés volt ebben a kategóriában. Sztipichné Kozári Edina, az importőr Mercedes-Benz Hungária Kft. kommunikációs vezetője ugyanakkor az MTI-nek hangsúlyozta: a Mercedes autók eladásai az összpiacinál jóval kisebb mértékben, 27 százalékkal estek vissza, és a kategóriák közül a prémium szegmensben regisztrálták a legkisebb mértékű szűkülést. Egy-egy típus forgalma attól is függ, hogy milyen ciklusban van a modell, mivel a frissen bevezetettekből többet szoktak eladni - fűzte hozzá.
Az Unió megengedte, hogy kisegítsük a Mercedest
Tévedett, aki hitt az Opel megmenekülésében?
General Motors: összement, de legalább megmaradt
A népautó jól bukdácsol a válságban
Győr: ma készült el a 400 ezredik Audi TT
MTI