A MEKH szerdai tájékoztatása szerint március 5-én indítottak teljes körű fogyasztóvédelmi átvilágítást a Főgáznál. A hivatal szakemberei helyszíni ellenőrzésnél, illetve a bekért dokumentumok elemzésével azt vizsgálták, hogy az egyetemes szolgáltató maradéktalanul eleget tesz-e a rá vonatkozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek.
Mit néztek?
A helyszíni vizsgálat kiterjedt az ügyfélszolgálati irodák elhelyezkedésének felülvizsgálatára, a telefonos és személyes ügyfélszolgálat minőségi követelményeinek betartására, a fogyasztók honlapon történő tájékoztatására, illetve a tartozás miatti kikapcsolások utáni visszakapcsolások időtartamára - ismertették a közleményben.
Az átvilágítás során a hivatal szakemberei több hiányosságot is találtak a Főgáz fogyasztókkal szemben tanúsított magatartásában.
Be is kell számolniuk
A MEKH a vizsgálat lezárását követően határozatban kötelezte a társaságot, hogy 60 napon belül szüntesse meg a jogszabálysértő gyakorlatokat, majd erről részletesen tájékoztassa a hivatalt.
A hivatal egyebek mellett kötelezte a szolgáltatót, hogy folyamatosan fokozott figyelemmel kövesse a visszakapcsolásra vonatkozó határidők teljesülését, valamint megtiltotta a több felhasználási helyet érintő ügyfélmegkeresések kezelésére alkalmazott módszer további használatát, és kötelezte a társaságot megfelelő eljárás kidolgozására.
Irodákat is hiányoznak
A határozat értelmében emellett a Főgáznak mintegy húsz településen kell ügyfélszolgálati irodát vagy ügyfélszolgálati fiókirodát nyitnia, illetve biztosítani az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben a panaszfelvétel lehetőségét, továbbá tájékoztató anyagok, formanyomtatványok, valamint az ügyfélszabályzat elérhetőségét.