"Az Audi itthon van Magyarországon" - jelentette ki Orbán Viktor, egyszerre utalva a húsz éve az országnak megszavazott és azóta is élő bizalomra, valamint arra a támogatásra, amelyet az Audi a dunai árvíz károsultjainak nyújt. Egyben köszönetet mondott azért, hogy az Audi Magyarország valódi szövetségese, és ahogy fogalmazott, a magyar emberek valódi barátja.
Orbán Viktor szerint az új beruházással az eddigiek mellett 2100 új munkahely jön létre, a beszállítók révén pedig az Audi további 15 ezer embernek ad munkát.
Orbán Viktor: sebességet váltott a gazdaság
A miniszterelnök kiemelte: Magyarország végre egy valóságos gazdasági megújulás, az újraiparosítás éveit éli. "Az új gazdaságpolitika mára meghozta eredményét, a gazdaság a 2010-es álló helyzetből 2013-ra hármas fokozatba került, a magyar gazdaság jobban teljesít, de van még feljebb" - fogalmazott a miniszterelnök.
"A célunk egyértelmű: hogy az autóipar 21. századi csúcsminőségű termékeit minél nagyobb arányban Magyarországon és magyar emberek állíthassák elő. Az Audi ebben a törekvésünkben meghatározó partnerünkké vált" - jelentette ki Orbán Viktor. Szavai szerint az Audi jól példázza, hogy milyen sikereket érhetnek el a magyar és a német emberek, ha összefognak.
Stratégiai pillér lett Győr
Elemzők szerint az Audi egyike azoknak a hazai autóipari cégeknek, amelyek hozzájárulhatnak az ipari növekedéshez. Részletek >> |
Az Audi igazgatója azt mondta, hogy az eddigi sikerek összessége volt meghatározó abban, hogy nálunk épült meg az új üzem. Thomas Faustmann hangsúlyozta: az itt gyártott A3 limuzin lesz az első olyan modell, amelynek teljes gyártási folyamata Győrben zajlik.
Az elmúlt hónapokban felvett 2100 új munkatárssal 9200 közelébe emelkedett az Audi Hungaria Motor Kft. dolgozóinak létszáma.
Az elmúlt két évtizedben a konszern egyik fontos eleméből a vállalatcsoport stratégiai pillérévé fejlődött a győri gyár, amely "az egyik motorja az Audi növekedésének" - mondta az új járműgyár átadásán Rupert Stadler, a konszern vezérigazgatója.
Felidézte: 180 lehetséges helyszín közül választották ki a kilencvenes évek elején a kisalföldi megyeszékhelyet, ahol ideális feltételekre találtak, miután kinőtte területét az ingolstadti gyár. Ebből nőtt ki a kapacitás és az innovációs képesség terén is rohamos fejlődést felmutató győri gyár.
Az új üzem számokban
Gerd Walker termelésért felelős ügyvezető a 900 millió eurós beruházásról elmondta: "Magyarország legnagyobb építkezési területe" 360 ezer négyzetméteres volt, ezen mintegy 100 ezer négyzetéternyi belső teret alakítottak ki.
Körülbelül négymillió köbméter földet mozgattak meg, 150 ezer köbmétert betont, 90 ezer méternyi vezetéket beépítettek. A határidőre és költségkereten belül elkészült munkák több mint háromnegyedét magyarországi vállalkozók végezték.
Ahogy arról a Privátbankár korábban beszámolt, az Audihoz kapcsolódó logisztikai központ is hamarosan elkészül.