Mint közleményükben írták, a vállalkozás 2012. február 1. és 2013. szeptember 18. között a Kyäni étrend-kiegészítő termékeit szórólapokon, honlapján és hírlevelekben népszerűsítette.
A GVH megítélése szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket.
Nem tudták bebizonyítani
A Kyäni termékeket népszerűsítő hirdetésekben több gyógyhatásra, betegségmegelőzésre vonatkozó állítás is szerepelt, amelyek egy része felhasználói tapasztalat, fogyasztói vélemény formájában jelent meg.
A vállalkozás a vizsgálatnál nem tudott olyan bizonyítékot benyújtani, amely igazolta volna, hogy a termékek ténylegesen rendelkeznek a hirdetett egészségre ható tulajdonságokkal.
Baj volt a hallal is
Ráadásul a termékekkel összefüggésben számos piacelsőségi állítás is megjelent (pl. „az egyetlen termék a piacon, amely kombinálja az e-vitaminokat az Omega 3 zsírsavakkal”), azonban ezek bizonyítása sem történt meg a vizsgálatnál. Emellett megalapozatlan állításokat is tett a vállalkozás az alaszkai lazac antioxidáns tartalmával és az alaszkai vadon élő lazacból kinyerhető halolajjal kapcsolatban is – írja a GVH.
A hivatal a jogsértések elkövetéséért összesen 6 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.