Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az Audi továbbra is a világ legnagyobb motorgyára. "Az új járműgyár megvalósításának utolsó simításait végezzük, hogy az A3-as új változatának sorozatgyártását az ütemtervnek megfelelően megkezdhessük" - tette hozzá a vezető.
Az Audi a gyárat is bővíti - 900 millió eurót költenek beruházásra. |
A motorgyártásban az előző évben 1 421 768 négyhengeres Otto- és dízelmotor, 5 080 öthengeres, 457 523 hathengeres, 27 627 nyolchengeres, 3 336 tízhengeres és 233 tizenkét hengeres erőforrás készült.
A járműgyártásban összesen 33 553 autó hagyta el a gyártósort, ebből 16 940 Audi TT Coupé, 4 940 Audi TT Roadster, 8 089 A3 Cabriolet és 3 433 Audi RS 3 Sportback. Tavaly autóból több készült Győrben (39 518 darab).
Az Audi Hungaria motorgyártásában 2012-ben tizenegy új motorvariáns sorozatgyártása indult el. A termékpaletta többek között az innovatív 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorokkal bővült. A vállalat az új motorprojektek megvalósítása érdekében bővítette a gyártási területet a motorgyártásban. Az elmúlt évben átadták a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét is. Emellett az Audi Hungaria két jubileumot is ünnepelt: júniusban a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, decemberben az ötszázezredik nyolchengeres motor hagyta el a gyártócsarnokot.
A 2012-es év kiemelkedő eseménye a járműgyártásban az új járműgyár bokrétaünnepe volt. Az építési munkálatok terv szerint haladnak, a sorozatgyártás ebben az évben kezdődik. 2012. december 31-én a vállalatnál 8 663 munkatárs dolgozott, egy évvel korábban csak 7 322 főt foglalkoztatott a cég.