A D-Link és a Millward Brown felmérése a magyar online vásárlás előretörését mutatja az idei karácsony előtti időszakban: nemcsak a fiatalok, hanem a középkorúak körében is népszerű az ajándékok online beszerzése. A két cég által közleményben ismertetett kutatás szerint a neten vásárlók aránya a Nyugat- és Közép-Magyarországon élőknél a legmagasabb.
A felmérés szerint a vásárlók 39 százaléka választja az aukciós oldalakat és ott a magyar eladókat. Az online vásárló férfiak fele vásárol aukciós oldalakon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és aukciós oldalak csupán 8 és 5 százalékos arányt érnek el.
Az online boltokban vásárolt ajándékok között a könyvek és a mozifilmek a legnépszerűbbek, ezeket a vevők 54 százaléka választja. További 31 százalékuk lepi meg családtagjait hardverrel vagy szoftverrel, míg játékokat a vásárlók 26 százaléka szerez be online boltból. Egyformán népszerűek a ruhaneműk, kozmetikumok és a zenei CD-k, ezek az ajándékok 21 százalékos részarányt képviselnek. Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között a háztartási eszközök, a digitális kamerák, a sporteszközök, az MP3-as és az MP4-es lejátszók is.
A felmérés szerint a vásárlók 51 százaléka 7.000 és 20.000 forint közötti összeget költ el webáruházban vagy aukciós oldalakon. Igaz, a megkérdezettek 3 százaléka csupán 3.600 forintot vagy az alatti összeget fordít online karácsonyi ajándékra, és szintén 3 százaléka az aránya azoknak, akik 68.000 forint feletti összeget szánnak a webáruházakban vásárolt ajándékokra.
Interneten is inkább a készpénzre szavazunk
Most érdemes lerohanni az áruházakat?
Egy kattintás - egy kiló kenyér
MTI