A technológia jövőt alakító hatására fókuszál Magyarország legnagyobb infokommunikcióval és digitális trendekkel foglalkozó szakmai konferenciája, a szeptember 27-28-án megrendezésre kerülő Internet Hungary. A közel 40 neves külföldi szakembert is felvonultató esemény 10 külön tematikán keresztül járja körbe a digitális világ aktualitásait.
Digitális kőkorszakban élnek a magyar vállalkozások?
Az egyre éleződő piaci versenyben kizárólag azok a cégek maradhatnak életben, melyek kihasználják a legújabb technológiákban rejlő lehetőségeket. A konferencia keretében mutatják be a Telekom és a Bell Research átfogó kutatását, mely azt vizsgálja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások mennyire érettek digitálisan, azaz lépést tartanak-e a világban zajló rohamtempójú változásokkal, milyen mértékben képesek alkalmazni a legfrissebb innovációkat.
Az adat az új király
A gazdaság egyre több területén kerül előtérbe az a kérdés, hogy milyen új eszközökkel lehet a cégek rendelkezésére álló hatalmas mennyiségű adatot profitra váltani. Az adatgazdaság az elkövetkező évek meghatározó digitális területe, emiatt egyre több vállalat helyez stratégiai hangsúlyt erre a szegmensre. Az Internet Hungary keretében éppen ezért kiemelt hangsúlyt kap a téma, a kapcsolódó előadások és panelbeszélgetések keretében többek között telekommunikációs, banki és egészségügyi cégek szakemberei mutatják be, hogy a saját iparágukat hogyan alakítja át az adatgazdaság fejlődése.
Melyek a közeljövő magyar startup sikersztorijai?
A meghatározó technológiai innovációs tevékenységet világszerte és egyre inkább Magyarországon is növekvő mértékben a mozgékony, rugalmas, kreatív startup cégek végzik. A téma fontossága miatt az Internet Hungary külön konferenciát szentel a startupoknak és az innovációs lehetőségeknek, illetve Innovation Hungary 2016 címmel egy innovációs versenyt is meghirdetett, a döntőbe jutott projektek pedig bemutatkozhatnak az esemény közönsége előtt. Vezető magyar és külföldi szakemberek pedig olyan kérdésekre keresik a választ, hogy milyen forrásokat tudnak bevonni a nagy növekedésű potenciállal bíró kezdő vállalkozások, vagy mely piacra áramlik a legtöbb befektetés a következő évtizedben. Illetve az is terítékre kerül, hogy lesz-e hatása Brexitnek a közép-európai startup ökoszisztémára.
Az Internet Hungary a fentieken kívül olyan területek aktuális trendjeit járja körbe, mint a neuromarketing, a kereskedelem, a tartalommarketing, a közösségi média, az online reklám vagy a cégvezetés. A nemzetközi aktualitásokat pedig többek között olyan külföldi szaktekintélyek mutatják be a résztvevőknek, mint Brendan Spain, a Financial Times amerikai régióért felelős hirdetési alelnöke, Ekaterina Walter, az Intel korábbi marketingvezetője, vagy Larry Kim az Egyesült Államok egyik vezető online marketing szakértője.