Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás – míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik.
Az előfizetők 57,6 százaléka analóg kábeltelevíziót néz, 12,9 százaléka digitális kábeltelevízióra, vagy IPTV szolgáltatásra fizet elő, 29,5 százaléka pedig szintén műholdas, vezeték nélküli szolgáltatást vesz igénybe. Mivel az utóbbi szolgáltatások is digitálisak, az adatszolgáltatói körben szereplő háztartások 42,4 százaléka – 1,038 millió – vesz igénybe digitális szolgáltatást, míg ez az arány két hónappal korábban még csak 40,8 százalékos volt.
Az adatok azt mutatják, hogy egyre több kábeltelevíziós szolgáltatást digitalizálnak az üzemeltetők és nő az érdeklődés a műholdas szolgáltatások iránt is. A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a piaci szegmensben az előfizetők száma 722 ezer, a piacvezető DIGI részesedése 57,1 százalékos, a UPC-é 25,3 százalékos, a Magyar Telekomé 12,2 százalékos, az AH-é 5 százalékos, a Hello HD-é pedig 0,4 százalékos.
Új idők: neten nézik a pornót a gyerekek |
2009. június végére a hazai vezetékes szélessávú előfizetések száma a május végi 1,6 millióról 1,623 millióra nőtt, közölte az NHH. Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma június végén 176 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi és 86 ezerrel a 2008 év végi szintet.
Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma az elmúlt hónapok stagnálása után júniusban kismértékben, 804 ezerről 802 ezerre csökkent, ami mindössze 7 ezerrel haladja meg a 2008 végi és 23 ezerrel az egy évvel korábbi értéket.
2009 júniusában a kezdeményezett hívások időtartama 480 millió perc volt az egy hónappal korábbi 475 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 153,6 percről 153,5 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 3,13 percről 3,11 percre csökkent. Ez utóbbi két mutatót az adatszolgáltatói kör változása csak kismértékben befolyásolta.
Az egy hónappal korábbihoz hasonlóan a közvetítőválasztást júniusban mintegy 521 ezer fogyasztó vette igénybe és ők a májusi 34 millió perc után közel 37 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között júniusban 12 ezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 405 ezer számot hordoztak, ebből 74 ezret 2009 első félévében.
Milyen a magyarok ideális vásárlóhelye?
Nem biztos, hogy a web legyőzi a nyomtatott sajtót
Web: leáldozott az ingyenesség kultúrája
Csak az internet nem szenvedi meg a válságot
Privátbankár