Az MVM Partner az elsők között ismerte fel, hogy a kkv-szektorra is figyelni kell, ha egy szabadpiaci villamosenergia-kereskedő leendő ügyfeleit pásztázza. Azt mondják, a magas minőségre helyezik a hangsúlyt, de hogyan beszélhetünk magas minőségről egy ilyen szolgáltatás esetén? Ha van áram, jó a minőség, ha nincs, akkor rossz. Vagy azért ez nem ilyen egyszerű?
A villamosenergia-szolgáltatás fizikai paramétereit törvény szabályozza, ott csakugyan nincs értelme minőségi különbségekről beszélni. Ám egy kkv számára az is fontos, miként foglalkoznak vele, mint ügyféllel. Ennek a szektornak mások az igényei, mint a nagyfogyasztóknak, mert szereplői nem engedhetik meg maguknak, hogy külön szakembert alkalmazzanak az energia-beszerzésekre, pedig ahhoz, hogy valaki optimális ajánlatot kapjon, a lehető legpontosabban meg kell határoznia egy sor, a saját cégére jellemző fogyasztási szokást, struktúrát. Mi ebben segítünk. A hozzánk fordulókkal – telefonon vagy e-mailben is felkereshetnek minket – két munkanapon belül felvesszük a kapcsolatot, és cégre szabott, pontos ajánlatot készítünk számukra. Arra is van mód, hogy felülvizsgáljuk azokat a díjtételeket és eszközöket, amelyek alapján egy partnerünk a rendszerhasználati díjat fizeti, mert ezt is ingyenesen elvégezzük. Nálunk a legkisebb fogyasztó is személyes kapcsolattartót kap, vagyis ha bármilyen problémája akad, tudja, kit kell keresnie.
Van-e a szerződéskötéseknek szezonális jellege? Számítanak-e nagyobb érdeklődésre az őszi időszakban?
Mindenképpen. A kkv-szektor fogyasztói rendszerint január 1-jétől december 31-ig tartó, vagyis az üzleti tárgyévre vonatkozó szerződéseket kötnek. Ezáltal a döntéshozatal október–november hónapra esik, így ez egy felfokozott ajánlatkérési időszak. Érdemes minél több ajánlatot bekérni, és úgy látjuk, hogy az MVM Partner szolgáltatásai iránt érdeklődők ezzel egyre inkább tisztában is vannak. Minél több ajánlatkérés árasztja el ugyanis a piac egészét, annál inkább érzékelhető lesz a verseny árcsökkentő hatása. Jelenleg egyébként a világpiaci folyamatok is segítenek az árak letörésében, úgyhogy a jövő évi áramvásárlás kevesebbe fog kerülni az ideinél.
Hány ügyfele van most az MVM Partnernek a kkv-szegmensben?
Az MVM Partner 2009 év elején kezdte meg tevékenységét ebben a szektorban. Jelenleg 7–800 szerződött partnerünk van, mintegy 2500 fogyasztási hellyel. Számunkra nem a minél több ügyfél akvirálása a cél, mi a versenyben is a minőséget, az ügyfélkiszolgálás minőségét akarjuk garantálni.
További információk: www.mvmpartner.hu
(x)