A tranzakció hivatalosan a Gazdasági Versenyhivatal szokásos eljárása végén zárulhat le, amellyel a Sanoma kivonul majd a magyar piacról.
A Sanoma Media Budapest Magyarország második legnagyobb médiavállalata. Termékpalettáján szórakoztató, ismeretterjesztő és életstílus-magazinok, digitális és e-kereskedelmi termékek, valamint a STORY4 és STORY5 televíziós csatornák találhatók. |
A Kreatív Online beszámolójában azt írja: a Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró volt. A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró tőkenyereséget realizál majd. Az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához. A csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját.
"A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük" - idézi a Kreatív Varga Zoltánt, a Centrál Csoport alapítóját és vezérigazgatóját.
A Kreatív korábban azt írta: a Centrál Group vezetői közül Varga Zoltán korábban a Wizz Air befektetője volt; Gerő Viktor pedig a médiapiacon is ismert név, 2005-től a Vatera ügyvezetője volt, utána a Vatera tulajdonosának, az Allegroupnak a regionális igazgatója, ahonnan 2011 áprilisában távozott, ám tanácsadóként még segítette az online kereskedő munkáját.