Az amerikaiak imádják a paradicsomos készítményeket. A tengerentúli háztartások 97 százalékában biztosan van egy üveg ketchup, és a felmérések szerint ezen üvegek felén a Heinz márkanév díszeleg. A tökéletes recept - ez a titka David Ciesinski alelnök szerint a cég sikerének.
E recept alapján a termék fontos összetevői között a paradicsom, a finomított ecet és a fűszerek mellett édesítőszerként a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup (HFCS) is szerepel. A kukorica ára az utóbbi négy évben megháromszorozódott, a HFCS kétszeresére drágult. Ciesinski szerint az édesítőszer egy üveg ketchup előállítási költségének körülbelül 10 százalékát teszi ki.
A gyártási költségek lefaragására a vállalat stocktoni kutatótelepén édesebb paradicsomfajtákkal kísérleteznek. Nem genetikai módosításról van szó, hagyományos úton, keresztezéssel igyekeznek új hibrideket előállítani.
A rendkívül munkaigényes kézi műveleteket Rich Ozminkowski kísérletvezető "ellenőrzött evolúciónak" nevezte. A Heinz eddig elsősorban a nagyobb termést biztosító és a betegségeknek ellenállóbb fajtákat igyekezett kikísérletezni. A cég tavaly 20 százalékkal növelte meg a kutatási összeget, hogy édesebb fajtákat állítsanak elő, de úgy, hogy a természetes cukortartalom növekedése nem menjen a szín, a méret és a hozam rovására.
A ketchup nagy titka: az űrből érkezett segítség
Nem is sejtjük, hogy GMO-t eszünk
Újra beköszöntenek az 50-es évek
Csak a Szűzzel volt baj a Paradicsomban
MTI
A Heinz édesebb paradicsom előállításával kísérletezik, hogy csökkenteni tudja piacvezető ketchupjában az édesítőszer szerepét betöltő dráguló kukoricaszirupot. Nem genetikai módosításról van szó, hagyományos úton, keresztezéssel igyekeznek új hibrideket előállítani.
Vietnamban legalább 55 ember halt meg, 13 pedig eltűnt a természeti katasztrófában.



