1p
KKV
2008-ban csökken a vásárlási kedv, negatívan érintve a mobiltelefonok, a cipők és a ruházati termékek piacát, de növekszik az interneten keresztül vásárlók száma. Idén online úton a legtöbbet utazásra, üdülésre és notebook vásárlására terveznek költeni átlag 150.000 forint értékben a 18 éven felüli magyar internetezők.
2008-ban csökken a vásárlási kedv, negatívan érintve a mobiltelefonok, a cipők és a ruházati termékek piacát, de növekszik az interneten keresztül vásárlók száma és a vásárolt termékek körében is további bővülés várható - mutatják a Kirakat.hu és az NRC legújabb kutatásának eredményei. Idén online úton a legtöbbet utazásra, üdülésre és notebook vásárlására terveznek költeni átlag 150.000 forint értékben a 18 éven felüli magyar internetezők.

Meglepő módon a netező férfiak alaposabbak a vásárlás előtt


A Kirakat.hu és az NRC felmérése szerint a magyar internetezők igen tudatosak: 90 százalékuk tájékozódik vásárlás előtt az adott termékről. Az elsődleges és meghatározó információforrásuk az internet (81%), de az áruházak akciós, hirdetési kiadványait is sokan (57%) végigböngészik a döntés előtt. Érdekesség, hogy a vásárlás előtti tájékozódás inkább jellemző az - interneten tájékozódók közt többségben lévő - férfiakra, illetve a magasabb végzettségűekre.

A kutatás adatai szerint azok, akik a vásárlásaik előtt tájékozódnak, ezt meglehetősen gyakran teszik: kétharmaduk hetente legalább egyszer utánanéz valamilyen terméknek az interneten, egyharmaduk pedig hetente többször is informálódik ilyen módon. A heti egyszeri tájékozódás egyébként leginkább a 40-49 évesekre jellemző.

A magasan képzett fiatalokra jellemző az online vásárlás

Lakásvásárlás akár 0% önerővel, június 30-áig jelentősen csökkentett
egyszeri költséggekkel!
A felmérés szerint az internetezők többsége (60%) vásárolt vagy rendelt már egy vagy több alkalommal valamilyen terméket az interneten keresztül. Ez a vásárlási mód azonban leginkább a fiatalabb korosztályra, a magasabban képzettekre, a budapestiekre és a férfiakra jellemző. A 18-29 évesek közel fele, a 30-39 évesek körében 43% azok aránya, akik az elmúlt évben interneten vásároltak. Az elmúlt egy évben bonyolított vásárlások esetében különösen jelentős a különbség az egyes demográfiai csoportok internetes vásárlásait tekintve. Azok körében, akik intenzívebben élnek ezzel a lehetőséggel, és akik számára ez a jövőben is egyre jelentősebb alternatívát jelent, az internetes vásárlás lehetőségeinek kiaknázása növekvő tendenciát mutat.

Döntő többségben a pozitív tapasztalatok az online vásárlás során

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az interneten vásárlók körében a tapasztalatok túlnyomó többsége kifejezetten pozitív. A neten vásárlók 70%-ának csak pozitív élményei vannak a vásárlással kapcsolatban, 29% jó és rossz benyomásról egyaránt be tud számolni, míg azok aránya, akik kizárólag negatív tapasztalatot szereztek, csupán 1 százalék.

A Kirakat.hu és az NRC Kft. reprezentatív, 1000 fős mintán végzett, online kérdőíves közös kutatása 2008. április 25. és 2008. május 5. között a 18-69 éves magyarországi internetezők vásárlási szokásait, internetes vásárlásait vizsgálta, felmérve a 2008-as terveket is.
Az esetleges hiányosságok között az interneten való vásárlással kapcsolatban a leggyakrabban a késedelmes szállítást említették, illetve azt az esetet, amikor az interneten elérhető információkra alapozott várakozásoknak a termék nem felelt meg. Az interneten történő vásárlás legfontosabb előnyeként a vásárlók 96%-a a kényelmet említi, melyhez szorosan kapcsolódik a 91% által említett időre történő kézbesítés. Gyakorlatilag azonos arányban (77-78%) említik továbbá az udvariasságot, a pontos tájékoztatást, valamint azt, hogy ilyen módon a bolti árnál olcsóbban jutottak a termékhez.

A vásárlási kedv visszaesése kontra az internetes vásárlás növekedése

A 2008-as évre tervezett vásárlások összességében az előző évi tényleges vásárlásokhoz képest visszaesést vetítenek elő. A műszaki termékek piacán a legjelentősebb csökkenés az előző év slágertermékét, a mobiltelefont (2007: 56%, 2008: 23%), valamint a CD, DVD lemezeket (2007: 53%, 2008: 19%) érinti. Az egyéb cikkek esetében a legnagyobb visszaesés a cipők (2007: 77%, 2008: 53%) és a ruházati (2007: 76%, 2008: 57%) termékek terén várható.

A vásárlási szándék általános csökkenése ellenére az internetes vásárlás terén nem csak hogy nem kell visszaeséssel számolni, de a vásárlási kedv nagy valószínűséggel növekedni fog. A műszaki termékek piacán 2008-ban - az előző évivel közel azonos arányban (11%) - a számítógépekhez tartozó eszközök a legnépszerűbbek, hasonlóan a cd-hez, a dvd-hez (9%) és a %mobiltelefonhoz (7%). Növekvő tendenciát mutatnak azonban a digitális fényképezőgépek (2007: 3%, 2008: 7%) továbbá a tv, a videokamera, a laptop, a PDA és a navigációs eszközök internetes beszerzésének aránya. A nem műszaki jellegű termékek piacán a könyvvásárlás kivételesen kedvelt, a második, interneten leggyakrabban igénybe vett szolgáltatás pedig a szállásfoglalás. A felmérés azt mutatja, hogy az internetezők körében 2008-ban megőrzi, esetleg valamelyest növeli méretét az utazással, pihenéssel kapcsolatos termékek piaca.

Az internetes vásárlás várható bővülése 2008-ban

A Kirakat.hu és az NRC kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a 2007-es interneten keresztüli vásárlásokhoz viszonyítva a vizsgált termékek, szolgáltatások kb. felét szignifikánsan nagyobb arányban tervezik vásárolni 2008-ban az internetezők, továbbá a már gyakrabban az interneten keresztül vásárolt termékek körében is további bővülés várható.

Online vásárlás átlag 150.000 forintig

A 2008-ban interneten keresztül vásárolni tervezett termékek és szolgáltatások közül átlagban legtöbbet az utazásra, üdülésre és laptop/notebook vásárlására terveznek költeni az internetezők átlagosan körülbelül 150 ezer forint értékben. Repülőjegyre hozzávetőleg 100 ezer forintot terveznek költeni, és átlagosan több, mint 50 ezer forintot költenek még konyhai eszközökre, szállás foglalására, PDA, PNA navigációs eszközök és digitális fényképezőgépek vásárlására.

Éjszakánként lehúzhatják a rolót az újpalotai boltok
Most érdemes megvenni a nyaralásra szánt valutát
Nem értékelik a plázákat a budapestiek
Előre törnek az online utaztatók
Csak egy kattintás az utasbiztosítás
Szeretünk netezni, főleg szélessávon
Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG