A decemberi teszteléshez előbb még szükség volt a tartampróbának helyet adó – Kelenföldi pályaudvar, illetve Móricz Zsigmond körtér közötti – vonalszakasz pályatesztjére, illetve december elején hazai ellenőrző tesztek is zajlanak majd a Franciaországban már tesztelt szerelvényen.
Forrás: bkk.hu |
Egy teszt már megvolt orosz kocsival
A DBR Metró Projekt Igazgatóság a szerelvény tartampróbáját december közepén akarja kezdeni, és így az Alstom a jármű végleges típusengedélyét 2012 februárjában – a vállalt határidőre – meg kell szereznie.
Forrás: bkk.hu |
Ennek érdekében november 28-án, szerdán megkezdődött a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti vonalszakasz infrastruktúrájának pályatesztje egy, a 2-es metró vonaláról áthozott orosz, majd csütörtökön és pénteken egy már levizsgáztatott Alstom szerelvénnyel. Az éjszakánként zajló pályateszt sikeresen lezárult.
November 23-án adta át az Alstrom a prototípust a magyar hatóságnak
Mindezekkel párhuzamosan – az ottani tesztek befejezését követően – az Alstom november 23-án Valenciennes-ben hivatalosan is átadta a magyar hatóságnak a prototípus járművet, illetve szétszerelték és átszállították Magyarországra, a négy kocsiból az első kettő csütörtök éjjel, a második kettő pénteken érkezett a Fehér úti járműtelepre.
A Valenciennes-ben született mérési eredmények ellenőrző tesztjeit is el kell majd végezni a 4-es vonal prototípus szerelvényén, ezekre az ellenőrző tesztekre – a 4-es vonal geometriai tulajdonságai miatt – a 2-es metró vonalán kerül sor december elején.