A nyereség és a bevétel egyaránt a Samsung okostelefon-gyártással foglalkozó üzletágának gyenge teljesítménye miatt csökkent. Ennél az üzletágánál a profit éves szinten 75 százalékot zuhant a gyengébb eladások és a csökkenő okostelefon-árak miatt. A Samsung nehéz helyzetbe került, mert az olcsóbb telefonokat gyártó rivális kínai cégek miatt komoly árverseny folyik több piacon is.
Az International Data Corp., a Counterpoint Research és a Strategy Analytics kutatócégek felmérései mind azt mutatják, hogy a globális piacon a Samsung okostelefonjai az eladások alapján 25 százalék körüli piaci részesedéssel bírnak, míg egy évvel korábban még 33 százalékos volt a részesedésük.
A Strategy Analytics számításai szerint az idei harmadik negyedévben a Samsung 79,2 millió okostelefont adott el, míg tavaly ugyanebben az időszakban 88,4 millió darabot.
A dél-koreai vállalat csütörtökön figyelmeztetett, hogy további bizonytalanságok várhatók a mobilüzletágánál. Növelni kell a marketingköltségeit, mert a decemberi ünnepi szezon előtt riválisai valószínűleg új okostelefon-modelleket jelentetnek meg. (Egy dollár 1056 von.)