Érdekes ez a fordulat, mivel a YouTube eddig mindennek éppen az ellenkezője volt. A kreatív anarchia jelképe, ahol mindent meg lehetett találni. A serdülőt, aki bizarr dolgokat mond vagy tesz, hogy 15 percre híres legyen, a videozsurnalisztika legmélyebb pontját, a náci kórusokat, amelyeket egyébként nemrég kitiltottak, televízióktól engedély nélkül átvett kalózvideókat. Mindenki közzétehette előzetes ellenőrzés nélkül saját videóját, amit azonnal láthatott az egész világ és csak a második pillanatban iktatták ki, ha sértett valami szabályt.
A változás oka lehet, hogy a YouTube nem hoz elég profitot a Google-nak, amely pedig sok pénzért, 1,65 milliárd dollárért (336 milliárd forint) vásárolta meg. A portált csak reklámmal lehetne rentábilissá tenni, a nagy szponzorok azonban ódzkodnak tőle a tartalma miatt. Közrejátszik a válság is, amely a Google-t is érinti.
A portál ezért már egy idő óta növeli azoknak a videóknak a számát, amelyeket a tévékkel kötött szerződésekkel vagy szórakoztató műsorokról vesz le. A látogatók szerepe így egyre marginálisabb lesz.
A Google Ausztriába is visz szervereket
Kihátrált a Google a Yahoo mögül
Interneten is inkább a készpénzre szavazunk
Egy kattintás - egy kiló kenyér
SMS-alapú fizetés: senkit sem érdekel a biztonság