Halmos Gábor, a 22 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő, 290 embernek munkát adó cég vezérigazgatója az MTI-nek szerdán elmondta: a társaság nem emelte árait tavaly, a bevételek emelkedése a növekvő forgalomnak köszönhető. A kiemelkedően jól sikerült nyár után az őszi hajózási szezon is hozott pár százalékos forgalomnövekedést.
A cég személyhajóin tavaly mintegy 20 százalékkal, a sétahajókon 30 százalékkal többen utaztak, mint egy évvel korábban és a komp forgalma is öt százalékkal emelkedett. A vitorláskikötői üzletág bevétele három százalékos emelkedést hozott, egyedül a cég két kempingjének forgalma csökkent 7-8 százalékkal. A társaság működteti a siófoki Hotel Mólót is, amelynek bevétele egy új szakmai stáb irányítása mellett 31 százalékkal nőtt tavaly.
Halmos Gábor hozzáfűzte, hogy a társaság nyeresége annak ellenére emelkedett 88 millió forintra az előző évi 68 millióról, hogy 2014-ben új teherként jelentkezett a mintegy 20 millió forintnyi, államnak fizetendő mederhasználati díj – írja a hírügynökség.
Mederhaszálati díj – amelyet az állami tulajdonban levő tómeder használatának fejében fizetnek a szereplők – egyébként 2008 óta van, de 2011-ben az akkori híradások szerint a sokszorosára emelték, majd módosították úgy, hogy az emelést fokozatosan valósítják meg 2015-ig. A díjat az MNV Zrt. felügyeli, a Balatoni Hajózási Zrt. pedig balatoni önkormányzatok tulajdonban van. A társaság annak idején erősen tiltakozott a díjemelés ellen.
A vezérigazgató szerint az eredmények a cég megújuló marketing stratégiájának, bővülő szolgáltatásainak, a hajózás szempontjából kedvezően alakult időjárásnak és az egyre több, színvonalasabb balatoni programnak is köszönhető – folytatja az MTI. Az önmagában veszteséges menetrend szerinti hajózás működtetését a társaság többi üzletágának nyereségessége biztosítja.
Az idei év újdonsága lesz egy 180 fő befogadására képes, új menetrend szerinti hajó üzembeállítása. Az ehhez vásárolt, orosz típusú vízibuszt eddig nem sikerült felúsztatni a Sión a Balatonhoz a túl magas vízállás miatt, mert nem fér el a hidak alatt, ezért várhatóan már csak a nyári szezon végére készülhet el az átalakítása. A nevét arról a balatoni településről fogja kapni, amelyik kész ezért szponzorálni is az új jármű forgalomba állítását.
A cégvezetés elégedett lenne, ha idén meg tudná ismételni a tavalyi eredményt.
A Helka, a Balaton egyik legrégebbi hajója (Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.) |